افتتاح مسکن مددجوئی و بنیاد فرزانگان پیشکسوت در خدابنده/ تشریح برنامه های هفته بهزیستی در خدابنده

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته بهزیستی مسکن مددجوئی دو معلول در روستای خالق آباد و بنیاد فرزانگان پیشکسوت رسول اکرم(ص)شهر قیدار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می شود. عصمت نصیری رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،با تبریک روز بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی مسئولیت های بسیار […]

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته بهزیستی مسکن مددجوئی دو معلول در روستای خالق آباد و بنیاد فرزانگان پیشکسوت رسول اکرم(ص)شهر قیدار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می شود.

عصمت نصیری رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،با تبریک روز بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی مسئولیت های بسیار سنگین و دشواری بر عهده دارد و  حیطه آن بسیار وسیع است و کارکردن در بهزیستی جزء مشاغل سخت و طاقت فرسا محسوب می شود.

وی افزود: مسئولیت تامین رفاه خیل عظیمی از معلولان جامعه، سر و سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم، نگهداری از سالمندان نیازمند حمایت، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی به سالمندان،ارائه مشاوره های ژنتیک و… از جمله فعالیت های بهزیستی است.

 رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده ادامه داد: این سازمان با حمایتهای گوناگون از کودکان نیازمند،زنان و کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و نیز ارائه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج ،معتادان و ناسازگاران اجتماعی و همچنین پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی  و…. و با حفظ ارزشها و کرامات والای انسانی با تکیه بر همیاری مردم نیکوکار تلاش می کند.

وی افزود: آموزش مهارت های زندگی،نماز و عفاف و حجاب برای کارکنان اداره به همراه خانواده و همچنین برای مربیان مهدهای کودک و عموم مردم در محلات شهری و روستایی، بازدید مستمر از مراکز غیر دولتی تحت نظارت سازمان از جمله مراکز اقامتی ترک اعتیاد و مراکز نگهداری معلولین،سالمندان،موسسات خیریه،انجمن و کلینیک های مددکاری،مهدهای کودک شهری و روستایی و همچنین تمدید و صدور مراکز غیر دولتی مرتبط نیز از جمله اقدامات این اداره است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار معلول در این شهرستان وجود دارد ادامه داد: ۲۴ تا ۳۰تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است و شعار این هفته “بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی”است.

نصیری به برنام های هفته بهزیستی در خدابنده اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه قیدار و فرماندار خدابنده،غبار روبی مزار شهدا،شرکت در نماز جمعه و توزیع تراکت در بین نمازگزاران با هدف جلب مشارکت مردمی،نشست صمیمی با همکاران،بازدید از سه مرکز نگهداری معلولین(نسیم،پویش و سامان)،افتتاح مسکن مددجوئی دو معلول در روستای خالق آباد،افتتاح بنیاد فرزانگان پیشکسوت رسول اکرم(ص)شهر قیدار،دلجوئی از مددجویان،پیاده روی کارکنان اداره و استعد یابی ورزشکاران در رشته های ورزشی از قبیل تنیس روی میز،تیراندازی،والیبال نشسته،برچیا،وزنه برداری،گل یال،دومیدانی،شطرنج و فوتبال از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.