راه اندازی و ایجاد 160 صندوق اشتغال‌زا در خدابنده

فرمانده سپاه خدابنده در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از راه اندازی و ایجاد 160 صندوق اشتغال‌زا توسط بسیج سازندگی این شهرستان خبر داد.

مجید لطیفی فرمانده سپاه خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق با تبریک هفته بسیج سازندگی اظهارکرد: شعار امسال هفته بسیج سازندگی «همه با هم، بسیج خدمت‌رسانی» است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج را کلید طلایی حل مشکلات جامعه ذکر کردند و تشکیل گروه‌های جهادی یکی از طرح‌های مهم است که تاکنون با توفیقات خوبی همراه بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های جهادی نمود واقعی حضور مردم در صحنه هستند و هرجا که مردم در صحنه وارد شوند بدون تردید تحول و پیشرفت حاصل می‌شود و ما سابقه این امر را در این چهل سال بعد از انقلاب دیده‌ایم.

فرمانده سپاه شهرستان خدابنده ادامه داد:‌ اگر روحیه جهادی در بین مسئولان و مردم وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بسیج نمونه بارز این روحیه جهادی است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هرگاه مردم ما بسیجی وار به صحنه آمدند توانسته ایم بر همه مشکلات فائق آئیم.

لطیفی بیان کرد: همه مردم مخصوصا جوانان ما باید در کارهای جهادی و بسیج سازندگی حضور داشته باشند؛ امروزه بسیاری از جوانان ما در گروه‌های جهادی و اکثرا خودجوش در اقصی نقاط کشور حضور مستمر دارند و بسیاری از معضلات و مشکلات مردم مخصوصا روستا نشینان را حل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این حضور را در موضوع کرونا داشتیم، زمانی که همه از یکدیگر فرار می‌کردند این گروه‌های جهادی ما بودند که پای کار ماندند و برای کاهش آلام مردم گام برداشتند.

فرمانده سپاه شهرستان خدابنده گفت: به همت بسیج سازندگی در سال گذشته 88 مسکن محرومین ساخته شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و امسال نیز 47 خانه دیگر در شهرستان خدابنده در حال ساخت داریم که تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

لطیفی در خصوص اشتغال زایی و ایجاد کارگاه های اشتغال زایی اظهارکرد: در سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از 70 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به بیش از 640 نفر کارآفرین به بانک معرفی کرده‌ایم و تعدادی پرداخت و مابقی در مرحله پرداخت است.

وی افزود: در طرح جهاد روشنایی و در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار، تعداد 51 پنل خورشیدی سال گذشته راه اندازی و متصل به شبکه توزیع برق شدند و امسال هم 114 طرح کارسازی شده و آماده معرفی به بانک‌ها است و به محض پرداخت تسهیلات، نصب و راه اندازی پنل‌ها آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه خدابنده در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از راه اندازی و ایجاد 160 صندوق اشتغال‌زا خبر داد و بیان داشت: با اعتبار و آورده نقدی اعضای این صندوق‌ها، هر ماه به یک الی دو نفر وام خرد و معیشتی پرداخت می‌شود.

لطیفی افزود: ارائه خدمات آموزش بهداشت، پزشکی و دندان پزشکی توسط گروه جهادی پرواز خاکی در منطقه خدابنده در سال گذشته خدماتی را ارائه کردند.

وی اضافه کرد: خدمات گروه جهادی پرواز خاکی در منطقه خدابنده شامل ١۴٩٣ خدمات دندانپزشکی، ٦٩٤ ویزیت ومعاینه پزشک عمومى، ۷۳۲ ویزیت ومعاینه پزشک متخصص، ۱۵۷ ویزیت و معاینه مامایی محقق شده است.

لطیفی ادامه داد: ۹۸ ویزیت روانشناس، ٤٩٣ ویزیت تغذيه، ٣٥٤٠ غربالگری سلامت عمومى، ١٤٥٣ نسخه دارویی، ۱۲۴۳ خدمت تریاژ و پرستاری، ۳۴۳ خدمت آزمایشگاه، ١٦٧ تزریقات و بستری سرپایی، ٣٧ خدمت الكتروكارديوگرافي، ١٥٠ خدمت راديوگرافى و ٣٥ خدمت سونوگرافى انجام شده است.

وی افزود: در کنار ارائه خدمات تخصصی ،کارگروه آموزش بهداشت نیز خدمات آموزش و پیشگیری برای کودکان و بزرگسالان ارائه دادند.

لطیفی سپس به خدمات ارائه شده توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی با عنوان رزمایش جهادگران فاطمی 3 در سال گذشته و ارائه خدمات دامپزشکی در 6 مرحله در جهت آموزش و واکسیناسیون دام و طیور اشاره و ادامه داد؛ در بسیج سازندگی مشاوره‌های مختلفی را در زمینه‌های مهندسی کشاورزی و ساختمان، بسیج جامعه پزشکی و مشاوره های خانواده در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا بتوانیم در همه موضوعات و مسائل در کنار مردم باشیم و مشکلات آنان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی بسته معیشتی در سال گذشته بین نیازمندان تقسیم شده است و 60 سری جهیزیه به افراد شناسایی شده اهدا شد.

فرمانده سپاه شهرستان خدابنده با تاکید بر نشاط اجتماعی و امید آفرینی عنوان کرد: امیدواریم فعالان رسانه ضمن تشکیل گروه‌های جهادی، در انتشار اخبار جهادی و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند مشارکت حداکثری داشته باشند.