احداث دو کارخانه تولیدی رب سازی در خدابنده

مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان در خدابنده از احداث دو کارخانه تولیدی رب سازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نسیم اشراق، آئین تجلیل و تکریم از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان خدابنده به مناسبت روز ملی شوراها با حضور حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه شهر قیدار نبی،بیگدلی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان و تاراسی فرماندار شهرستان خدابنده در سالن جلسات فرمانداری خدابنده برگزار شد.

حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در این دیدار ضمن تبریک این روز به شوراها و قدردانی از زحمات آنان، گفت: کار و فعالیت شورا بسیار سخت است و مرجع تمامی امورات هستند.

وی با بیان اینکه شوراها باید قدر این روزها را بدانند و این یک فرصت است افزود: خالصانه خدمت کردن، بزرگترین عبادت در محضر پروردگار است و بنا به فرموده امام صادق «هر کس به یک مسلمان خدمت کند خدای متعال ثواب بیشتر از ده بار طواف خانه خدا را بر او عنایت خواهد کرد»هر چه قدر در راه خدمت و تلاش سختی بکشیم ثواب آن بیشتر و بیشتر خواهد بود.

جواد تاراسی فرماندار شهرستان خدابنده هم در این جلسه با تبریک روز شورا بیان داشت: در تاریخ، شخصیتی هم چون امام علی (ع) که از هر لحاظ چه در حال خدمت و چه در بین مردم بودن و چه با حق بودن تاثیر گذار است نداریم.

وی افزود: موفقیتها و تلاشهای شما را بدون چشم داشت می‌بینم و شهرستان خدابنده در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی، پای کار است و این همت و تلاشها با پشتوانه شما شوراها بوده و خواهد بود.

فرماندار خدابنده اشاره‌ای به انجام فعالیتهای صورت گرفته کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد اقدامات و فعالیتهای استان چه عمرانی و غیره در سطح شهرستان انجام و در این زمینه ارائه خدمت شده است و نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جهت عمرانی هزینه کرد شده است.

وی از پای کار آمدن تولیدکنندگان در بحث روستاها و هم چنین طرح هادی و اصلاح شبکه آب رسانی چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ کشاورزی صحبت کرد و مجددا از تولیدکنندگانی که فعال هستند دعوت کرد که پای کار باشند.

وجیه اله بیگدلی مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان هم در این برنامه با تبریک روز شوراها عنوان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ ، برای شهرستان خدابنده هزینه شده است.

وی اشاره‌ای به جمع اعضای شوراها کرد و افزود: شوراها تعاونی‌های خود را تشکیل داده‌اند و ما درصدد این هستیم در سطح شهرستان دو کارخانه تولیدی رب سازی و غیره احداث کنیم و با همیاری و تعامل و موافقت استاندار زنجان، مجوزهای لازم را اخذ خواهیم کرد و در این راه وام ۸ درصدی با سود کم داده می‌شود.

حسین افشار بخشدار بخش مرکزی هم با تبریک روز ملی شوراها به این قشر زحمتکش گفت: سرمایه های اجتماعی و ملی این کشور تک تک اعضای شوراهای اسلامی بویژه اعضای شورای بخش مرکزی شهرستان خدابنده هستند.

وی افزود: در طی ۳ سال اخیر ما شاهد تلاشها و کوشش‌های خستگی ناپذیر شوراها در جهت توسعه و آبادانی در سطح شهرستان بوده‌ایم و نزدیک بیشترین جدول گذاری و ۲۵۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت ریزی انجام شده است.

بخش دار بخش مرکزی شهرستان خدابنده، این شهرستان را در بین ۸ شهرستان دیگر در بحث‌های شبکه برق رسانی موفق دانست و به توفیق محقق شدن صد درصدی این امر اشاره کرد.

افشار به توسعه شبکه آب رسانی هم اشاره کرد و گفت :۵۶۰ کیلومتر توسعه در ۳ سال اخیر انجام شده است و مجموعا در همه حوزها در بحث عمران روستایی اقدامات خوبی انجام شده و کارنامه درخشانی به ثمر نشسته است.

در پایان از اعضای شوراهای اسلامی با حضور اعضای شورا و مسئولین با اهدای لوحی از زحمات آنان تجلیل شد.