کمک به معیشت برای۲۳۰نفر در خدابنده

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده گفت: از مصارف زکات شهرستان خدابنده به معیشت ۲۳۰نفر دراین شهرستان کمک شده است. به گزارش اشراق24،غدیر خلجی اظهار کرد: حوزه عمران و ساختمان مدیریت شهرستان خدابنده در سال 1394 تعداد 611 خانوار در بخش عمرانی کمک کرده است. وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها […]

indexرئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده گفت: از مصارف زکات شهرستان خدابنده به معیشت ۲۳۰نفر دراین شهرستان کمک شده است.

به گزارش اشراق24،غدیر خلجی اظهار کرد: حوزه عمران و ساختمان مدیریت شهرستان خدابنده در سال 1394 تعداد 611 خانوار در بخش عمرانی کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها در بخش احداث مسکن، تعمیرات مسکن، احداث حمام و سرویس بهداشتی، انشعابات (آب – برق – گاز ) انجام شده است، تصریح‌کرد: مبلغ مساعدت شده در این بخش 5 میلیارد و 137 میلیون ریال است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده ادامه داد: از مجموع مساعدت‌های اعلام شده، 23 فقره احداث مسکن برای مددجویان تحت حمایت به مبلغ 2 میلیارد و 697 میلیون ریال انجام شده است.

این مسئول همچنین از احداث 100 فقره احداث حمام وسرویس بهداشتی در خدابنده خبر داد و گفت: مبلغ هزینه شده در این زمینه 820 میلیون ریال است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در ادامه از تعمیر 260 فقره تعمیرات مسکونی در خدابنده خبرداد و افزود: در این راستا یک میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 228 فقره مساعدت در بخش انشعابات (آب – برق – گاز ) صورت گرفته است، گفت: مبلغ هزینه شده در این زمینه 540 میلیون ریال است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع مبلغ اعلام شده 2 میلیارد و 797 میلیون ریال توسط کمک‌های خیرین تامین شده است.

خلجی افزود: امسال نزدیک به یک یک میلیارد تومان برای زکات در شهرستان خدابنده جمع آوری شده است و به حساب دبرخانه شورای زکات این شهرستان واریز شده است.

این مسئول به مصارف زکات در امور مختلف اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از زکات برای مساجد،حسینیه ها،غسالخانه و معابر عمومی روستاها هزینه می شود.

وی افزود: امسال ۹۱ مورد کمک هزینه جهیزیه و کمک به امر نیازمندان و ۷۹مورد احداث سرویس بهداشتی و حمام عملیاتی شده انجام شده است و نزدیک ۳۰مورد هم در دست اقدام است.

مسئول زکات شهرستان خدابنده اضافه کرد: ۵مورد برای مسکن نیازمندان و کمک به معیشت برای۲۳۰نفر و همچنین برای تحصیل فرزندان مددجویان تحت کمیته امداد این شهرستان هزینه شده است.