کشاورزان برای حذف دلالان باید در سامانه ثبت نام کنند/31هکتار از زمین های اطراف دانشگاه آزاد خدابنده زیر کشت کلزا می رود

رئیس جهاد کشاورزی خدابنده در قرارگاه جهاد اقتصادی که با حضور فرهاد امندی مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و مسئولین شهرستان خدابنده برگزار شد گفت: امسال برای اولین بار کشاورزان برای فروش گندمشان باید در سامانه ایجاد شده ثبت نام کنند و سپس گندم آنها به سیلو فرستاده شود و این کار در […]

DSCN6688DSCN6692DSCN6694رئیس جهاد کشاورزی خدابنده در قرارگاه جهاد اقتصادی که با حضور فرهاد امندی مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و مسئولین شهرستان خدابنده برگزار شد گفت: امسال برای اولین بار کشاورزان برای فروش گندمشان باید در سامانه ایجاد شده ثبت نام کنند و سپس گندم آنها به سیلو فرستاده شود و این کار در جهت حذف واسطه ها و دلالان انجام می شود.

به گزارش اشراق24،امروز قرارگاه جهاد اقتصادی با حضور فرهاد امندی مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و مسئولین شهرستان خدابنده در اتاق جلسات شهید کاظمی سپاه این شهرستان برگزار شد.

این قرار گاه به صورت ماهانه برگزار می شود و در این جلسه هریک از اعضاء حاضر گزارشی از قعالیت های انجام شده درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان خدابنده در مدت یک ماه ارائه کرد.

علی عیوضی رئیس جهاد کشاورزی خدابنده اظهار کرد: در راستای مبارزه با سن گندم دو هزار و 200هکتار از اراضی خدابنده توسط کارشناسان و کشاورزان سم پاشی شد و این افت در شهرستان کنترل شد.

وی با بیان اینکه  جو را به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می کنیم افزود: امسال برای اولین بار کشاورزان برای فروش گندمشان باید در سامانه ایجاد شده ثبت نام کنند و سپس گندم آنها به سیلو فرستاده شود و این کار در جهت حذف واسطه ها و دلالان انجام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی خدابنده ادامه داد: 20کلاس آموزشی ترویجی در 27 شبکه ایجاد شده در چهار روستای شهرستان خدابنده در راستای تحقق طرح ملی همگام با کشاورزی برگزار شده است.

علی کردلو رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خدابنده نیز گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید کیفیت کالاها بالا برود و مشاغل ساماندهی شود و بودجه ها به صورت عادلانه توزیع شود.

سید رضی میر صادقی رئیس دانشگاه آزاد خدابنده نیز اظهار کرد: چاه های غیر مجاز که مصرف بدون معیار و بی رویه دارند به اقتصاد شهرستان و کشور ضربه می زند و امسال در برنامه داریم که با توجه به ظرفیت شهرستان،31هکتار از زمین های اطراف دانشگاه آزاد قیدار را زیر کشت کلزا ببریم.

منصور ایمانی رئیس دانشگاه پیام نور خدابنده نیز گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با ایجاد کارگاهها و کارخانه های تولیدی محقق نمی شود بلکه مهمتر از آن اصلاح الگوی مصرف می تواند کمک بیشتری به این امر بکند زیرا با کمترین هزینه بیشترین سود بدست می آید و این کار نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: به عنوان نمونه 20 الی 30 درصد نان در خانواده های ایرانی به صورت بهینه مصرف نمی شود و دور ریخته می شود و مثلا اگر در نانوایی ها برای فرهنگ سازی مصرف صحیح نان تراکت هایی نصب شود می توان از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری کرد.

عبدی معاون پرورش اداره آموزش و پرورش خدابنده نیز اظهار کرد: مهمترین بحث که در اقتصاد کشور الویت دارد فرهنگ سازی است که این امر در مدارس در میان دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند باید تبیین شود.

بیگدلی مسئول اداره آبرسانی خدابنده نیز عنوان کرد: باید مشکل فساد در اقتصاد کشور حل شود و بساط رانت خواری در جامعه برچیده شود و در این صورت است که مردم اعتماد بیشتری به مسئولین می کنند.

انعام اله صادقی رئیس اتاق اصناف خدابنده هم اظهار کرد: کیفیت نان شهرستان خدابنده به دلیل پایین آمدن کیفیت آرد آن کاهش پیدا کرده است و سبوس را از آرد حذف کرده اند که همین امر نیز حتی می تواند سرطان زا هم باشد و قیمت گذاری هم باید اصلاح شود.

حسین خانی مسئول بسبج مهندسین خدابنده نیز گفت: شهرستان خدابنده در حال تبدیل شدن به قطب کشت چغندر است ولی چون کارخانه آن در قزوین است با مشکلاتی مواجه است و حضور کشاورزان غیر بومی و استفاده بی رویه آنها از چاههای عمیق به شهرستان و مهمترین سرمایه آن که نیروی انسانی است ضربه می زند.

گنج خانلو رئیس شبکه بهداشت و درمان خدابنده نیز اظهار کرد: مصرف بی رویه دارو در کل کشور معضل اجتماعی است که دو دلیل دارد اول اینکه رغبت مردم به این امر زیاد است و دیگر اینکه پزشکان هم در این مورد افراط می کنند و در حال حاضر بیشترین مصرف آنتی بیوتیک از نظر کمی در شهرستان خدابنده است که باعث از بین رفتن ثرت ملی و افزایش مصرف داروی یارانه ای و به خطر افتادن امنیت سلامت انسانها می شود.

وی افزود: عملکرد شبکه بهداشت و درمان خدابنده جهادی بوده است به گونه ای که کار تعمیرات و تجهیزات 35 خانه بهداشت در این شهرستان به پایان رسیده است و دیگر نیاز به احداث درمانگاه نداریم مگر به سبب افزایش جمعیت که آن هم در سال اخیر کم شده است.

علی جهانشاهلو کشاورز موفق قیداری نیز گفت: برخی از مشکلات مربوط به مسئولان است به عنوان نمونه اقتصاد ما که وابسته به کشاورزی است متاسفانه در سطح کلان برای کشاورزان برنامه ای وجود ندارد و آنها نمی دانند چی بکارند و در سال گذشته مقدار زیادی سیب زمینی در خدابنده به هدر رفت و با از بین رفتن غذای کشور تروت ملی را ازبین می بریم.

محسن حیدری رئیس دامپزشکی خدابنده هم عنوان کرد: در راستای بیماری های طیور اقدامات لازم در سطح شهرستان خدابنده انجام شده است و کار صدور پروانه اشتغال هم صورت پذیرفت و 19 نفر که 15نفر آن بومی هستند مشغول به کار شدند و دامپروران خدابنده دلسرد شده اند و در حال مهاجرت معکوس هستند و 148 نفر هم درباره واکسینه کردن دامها و دیگر مسائل مربوط به دام و طیور آموزش دیدند.

فیضی مسئول تعلیم و تربیت بسیج نیز اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین بحث در کشورمان اقتصاد است که مباحث دیگری تحت الشعاع آن قرار دارد و مردم باید از متولیان امر مطالبه گر باشند تا جامعه اسلامی به معنای حقیقی محقق شود.

فرهاد امندی مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نیاز اساسی اقتصاد کشورمان است و تنها راه نجات اقتصاد ما اقدام و عمل جهادی در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید برای معرفی و تحقق شعار سال یک برنامه ریزی چندین ساله داشته باشیم چون موضوع اقتصاد پویا و ملی مربوط به یک سال نیست و کشورمان باید برای دوام و پایداری خود این اقتصاد را مدنظر قرار دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در ادامه گفت:باید مسئولین نظام در زمینه معرفی بیانات رهبری و اهمیت اقتصاد مقاومتی تبلیغات بهتری داشته باشند تا تاثیرگذاری جامعه ای به همراه داشته باشیم.