نرخ ۶/۹ درصد بیکاری در خدابنده/عدم فرهنگ کارآفرینی،عامل رشد بیکاری در خدابنده/کارگاه های تولیدی، خدماتی و تبدیلی بزرگ در خدابنده وجود ندارد

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان  ۶/۹ درصد است گفت: متاسفانه کارگاه های تولیدی، خدماتی و تبدیلی بزرگ در این شهرستان وجو ندارد و عدم فرهنگ کارآفرینی،عامل رشد بیکاری در خدابنده است. علی کردلو رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده در گفت و […]

images رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان  ۶/۹ درصد است گفت: متاسفانه کارگاه های تولیدی، خدماتی و تبدیلی بزرگ در این شهرستان وجو ندارد و عدم فرهنگ کارآفرینی،عامل رشد بیکاری در خدابنده است.

علی کردلو رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: جمعیت شهرستان خدابنده براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰، ۱۶۹هزار و ۵۵۲ نفر است و نرخ بیکاری در این شهرستان  ۶/۹ درصد است.

وی افزود: شهرستان خدابنده به دلیل عمده فعالیت اقتصادی مردم آن که کشاورزی است نسبت به سایر شهرستان های استان زنجان دارای نرخ بیکاری پایین تری است و نرخ بیکاری ۶/۹ درصد نیز به دلیل نبود کارگاه های تولیدی، خدماتی و تبدیلی بزرگ در این شهرستان است.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده ادامه داد: کارخانه سیمان زنجان، شرکت سرنگ شفا، شرکت آریارنگ درخشان و مزرعه پیوند پرهام تنها واحدهای بزرگ کارگری در شهرستان خدابنده محسوب می شوند.

وی افزود:  ازدیگردلایل بیکاری در خدابنده می توان به عدم وجود مهارت و فرهنگ کارآفرینی در این شهرستان اشاره کرد که باوجود سرمایه کافی، تعدادی از تولیدکنندگان و کارآفرینان، سرمایه های خود را در خارج از شهرستان و یا حتی خارج از استان به کار می گیرند.

کردلو به راهکارها و برنامه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده درباره حل مشکل بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حمایت از طرح های تبدیلی، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت،همکاری کلیه دستگاه های اجرایی دخیل در اشتغال با یکدیگر براساس تکالیف مشخص شده برای دستگاه ها در قانون و مقررات،همکاری بانک ها با دستگاه های اجرایی دخیل در اشتغال و کمک به تأمین سرمایه اجرای طرح های اشتغال زایی از جمله این راهکارها  و برنامه ها است.

وی به اقدامات انجام گرفته و در دست اجرا نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری و معرفی شرکت های تعاونی و مشکل دار جهت استفاده از تسهیلات و رفع مشکلات مالی واحدها ازطریق معرفی به کارگروه رفع موانع تولید در استان که تعدادی از واحدها معرفی شده و اکنون نیز در دست اجراست،مشاوره و راهنمایی واحدهای تولیدی که مشکل مالی دارند و قادر به ادامه فعالیت هستند به ثبت نام درسامانه بهین یاب جهت استفاده از تسهیلات و رفع مشکلات مالی از جمله این اقدامات است.

این مسئول ادامه داد: افتتاح دو مؤسسه کاریابی و مشاوره شغلی در شهرستان جهت شناسایی مشاغل و استعدادهای شهرستان و طبقه بندی کارجویان و معرفی به فرصت های شغلی و ارائه مشاوره درخصوص طرح های خوداشتغالی،برگزاری جلسه مشترک باصندوق کارآفرینی امید و مدیران مؤسسات کاریابی و مشاوره شغلی شهرستان درجهت تعامل و همکاری در شناسایی استعدادها و فرصت های شغلی شهرستان و افراد واجد شرایط استفاده از تسهیلات طرح های خود اشتغالی از دیکر اقدامات است.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم و در دست اجرای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در جهت اجرای قانون مربوط به مشارکت منابع و سرمایه های مردمی در توسعه و عمران شهرستان است که با یاری فرماندار و بخشداران و واحدهای کارگری، بخشی از اعضا و سرمایه مورد نیاز تأمین شده و در آینده نزدیک فعالیت اشتغال زایی و عمرانی خود را آغاز خواهد کرد.