فرزندانمان را جیره خوار بار می آوریم نه کارآفرین/هماهنگی بین کار و افراد جویای کار، حلقه مفقوده در خدابنده

رئیس فنی و حرفه ای خدابنده گفت: اکثریت ما ایرانی ها فرزندانمان را جیره خوار بار می آوریم و نه کارآفرین  و اشتغال آنها را تنها در گرو استخدام شدن میبینیم و  یا در نهایت در گرو گرفتن تسهیلات بانکی، غافل از اینکه اکثر تسهیلات ، بیکاران ما را به بیکار بدهکار تبدیل می کند. جعفر […]

رئیس فنی و حرفه ای خدابنده گفت: اکثریت ما ایرانی ها فرزندانمان را جیره خوار بار می آوریم و نه کارآفرین  و اشتغال آنها را تنها در گرو استخدام شدن میبینیم و  یا در نهایت در گرو گرفتن تسهیلات بانکی، غافل از اینکه اکثر تسهیلات ، بیکاران ما را به بیکار بدهکار تبدیل می کند.

جعفر محمدی رئیس فنی و حرفه ای خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: بیکاری در جامعه ما تبدیل به یک معضل شده است و  کلیه دستگاهها باید با همدیگر جهت حل این معضل بسیج شوند .
وی افزود: مشکل بیکاری ما ریشه در فرهنگ ما دارد چرا که ما عادت داریم از زمانی که کودک به دنیا می آید در گوشش بخوانیم که باید کتر مهندس،معلم و… شود و  هیچ چیز که نشود حداقل باید کارمند ساده بشود.
رئیس فنی و حرفه ای خدابنده ادامه داد: به اندازه ای این حرفها را تکرا می کنیم که در ذهن فرزندانمان حک می شود که اگر شغلی غیر از این ها را داشته باشد به منزله عدم موفقیتش لحاظ خواهد بود و برای رسیدن به این موفقیت های ظاهری همواره به فرزندمان تاکید می کنیم که درس بخواند و اگر با دیپلم کار خوبی نتواند پیدا کند با فوق دیپلم خواهد توانست و اگر با فوق دیپلم هم نتوانستی با کارشناسی می تواند و اگر با کارشناسی نیز نتوانست با کارشناسی ارشد خواهد توانست و … تا اینکه در نهایت شخصی تحویل جامعه داده خواهد شد با حدود سی سال سن و  یک برگ کاغذ به عنوان مدرک تحصیلی و بدون هیچ گونه توانایی که نیاز جامعه باشد  .
این مسئول اضافه کرد: البته مخالف کسب علم و دانش نیستیم اما برای موفقیت باید در کنار دانش تئوری دانش مهارتی و  عملی نیز داشته باشیم و جسارتا اکثریت ما ایرانی ها فرزندانمان را جیره خوار بار می آوریم و نه کارآفرین  و اشتغال آنها را تنها در گرو استخدام شدن میبینیم و  یا در نهایت در گرو گرفتن تسهیلات بانکی، غافل از اینکه اکثر تسهیلات ، بیکاران ما را به بیکار بدهکار تبدیل می کند تنها به خاطر اینکه مهارت کافی برای انجام دادن کار را ندارند  و ما  آموزش نداده ایم که فرزندانمان کارآفرین باشند .
وی افزود: بنده به جرات میگویم که در شهرستان خدابنده کار هست و افراد جویای کار نیز هست اما تنها حلقه مفقود در این میان هماهنگی بین این دو مجموعه است .
محمدی ادامه داد: بنده با توجه به اینکه در خارج از کار اداری در حوزه نظارت بر لوله کشی گاز خانگی و تجاری فعالیت میکنم شخصا بالای ۲۰۰ کار در شهرتان خدابنده را تایید کرده ام که پیمانکاران آنها افراد غیربومی حتی از استانهای مجاور  بوده اندو این در حالی است که جوانان شهرستان ما  از بیکاری ناله میکنند و فقط به امید و انتظار استخدام نشسته اند  و این تنها یک حوزه  است که بنده اطلاع دارم شاید در حوزه های دیگر نیز موارد مشابه وجود داشته باشد .
وی افزود: وظیفه مراکز فنی و حرفه ای ارائه رایگان  آموزشهای مهارتی هست که منجر به شغل می شود و در اکثر حرفه ها مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه ای میتوانند با اندک سرمایه و بدون نیاز به دریافت تسهیلات شغلهایی همچون برقکار ساختمان , نصب دوربین مداربسته داشته باشند چرا که اکثر حرفه های این حوزه که در صورت داشتن مهارت،بدون نیاز به دریافت تسهیلات،حتی با ابزارهای موجود در هر خانه هم قابل انجام دادن هستند .
محمدی اضافه کرد: حرفه هایی همچون لوله کشی گاز ، تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی ،تعمیرکار برق خودرو  و همچنین حرفه های حوزه  طراحی دوخت ،صنایع دستی ، صنایع چوب ، بازاریابی اینترنتی ، مدیر فروشگاه اینترنتی و …. در شهرستان خدابنده وجود دارد که با اندک سرمایه شخص بیکار دارای مهارت را به شخص شاغل تبدیل می کند.
این مسئول تصریح کرد: تجیزات مرکز فنی و حرفه ای خدابنده اگر عالی هم نباشد  کمتر از عالی نیست، حتی اگر حداقل هم باشد باید از حداقل ها حداکثر استفاده را کرد و مجموعه فنی حرفه ای برادران و خواهران خدابنده بر خود وظیفه می داند حتی بیش از توان خود در مسیر مهارت آموزی مردم این شهرستان قدم بردارد و در این راستا بر حسب تقاضای مردم آماده برگزاری دوره های آموزشی رایگان  در مرکز ثابت و یا در شهر ها و روستاهای اطراف را  دارد تا با یاری خداوند قدمی در مسیر کاهش معضل بیکاری برداشته شود .