عضویت 54 هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 54 هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند. محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وضعیت کتابخانه‌‌های عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان زنجان 74 کتابخانه فعال وجود دارد. وی با اشاره به اینکه یک میلیون جلد کتاب […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 54 هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند.

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وضعیت کتابخانه‌‌های عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان زنجان 74 کتابخانه فعال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: 210 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه به طور متوسط 300 نفر مراجعه‎کنندگان این کتابخانه‌ها هستند.، افزود: 54 هزار نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

وی به زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و افزود: 31 هزار متر مربع زیربنای این کتابخانه‌ها است.

احمدخانی با اشاره به اینکه 5 هزار و 200 عدد صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین تعداد کتابخانه‌های عمومی کشورمان 2 هزار و 931 باب است.

وی با اشاره به اینکه درصد جمعیت استان از کل کشور 1.4 درصد است، افزود: به ازای هر 10 هزار و 701 نفر یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به سرانه مطالعه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه استان 93 دقیقه و 23 ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه زنجان در حوزه سرانه مطالعه دومین استان بعد از تهران در کشور است، تصریح کرد: سرانه مطالعه در تهران 94 دقیقه و 54 ثانیه و نرم کشوری 75 دقیقه و 34 ثانیه است.

احمدخانی به فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: مطالعه کتاب فیزیکی- مجازی، روزانه، نشریات فیزیکی- مجازی و… جزو این فعالیت‌ها است.

وی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواست تا با حضور در کتابخانه‌های عمومی از کتاب‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

انتهای پیام/73008/ق20/ف