راه مواصلاتی سلطانیه خدابنده کبودر آهنگ معضلی برای خدابنده است/ با جذب سرمایه گذار از سود جویی دلالان در بخش کشاورزی جلوگیری می شود

نماینده مردم خدابنده گفت: راه های مواصلاتی خدابنده برای ۵۰ سال گذشته است و در حال حاضر جوابگوی نیازهای مردم شهرستان نیست و راه مواصلاتی سلطانیه خدابنده کبودر آهنگ معضلی برای خدابنده است. احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: برخی از مشکلات شهرستان خدابنده […]

نماینده مردم خدابنده گفت: راه های مواصلاتی خدابنده برای ۵۰ سال گذشته است و در حال حاضر جوابگوی نیازهای مردم شهرستان نیست و راه مواصلاتی سلطانیه خدابنده کبودر آهنگ معضلی برای خدابنده است.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: برخی از مشکلات شهرستان خدابنده مانند بیکاری و معیشت مردم تقریبا متعلق به همه کشور است و مختص این شهرستان نیست ولی یک سری مشکلات خاص شهرستان است مانند حوزه راه مواصلاتی سلطانیه خدابنده کبودر آهنگ که معضلی برای خدابنده است.

وی افزود: راه های مواصلاتی خدابنده برای ۵۰ سال گذشته است و در حال حاضر جوابگوی نیازهای مردم شهرستان نیست چون که این شهرستان شهرهای شمالی و غربی را به مرکز و به سمت جنوب وصل می کند.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: یکی از الویت های شهرستان خدابنده،ارتقاء راه است و پیگیری ها در این زمینه به کمک مسئولان دولتی و شهرستانی انجام شده است.

وی افزود: مشکل دیگر خدابنده کمبود تخت و امکانات در بیمارستان امیر المومنین(ع)شهر است و با توجه به اینکه جمعیت این شهرستان ۱۹۰هزار نفراست و حتی برخی از بخش های اطراف نیز به این بیمارستان مراجعه می کنند پاسخگوی مردم این شهرستان نیست و با وزیر بهداشت در حال پی گیری احداث بیمارستان ۲۴۴تخت خوابی خدابنده هستیم.

این مسئول ادامه داد: کشاورزی مشکل دیگر شهرستان خدابنده است و از آنجائی که کشاورزی شغل اصلی مردم این شهرستان است پرداختن به این مشکل در جهت حل مشکلات آن امری ضروری است.

وی افزود: برای توسعه و پیشرفت در این بخش سرمایه گذاری و ورود صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی امری لازم است تا با جذب سرمایه گذار مخصوصا افراد بومی،کشاورزان راحت بتوانند به کشاورزی بپردازند و سودی که از محصولاتشان بدست می آید به جیب دلالان نرود.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: در شهرستان خدابنده چیزی به نام کارخانه به معنای واقعی اش وجود ندارد و فقط کارخانه سیمان است که وضعیت مطلوبی ندارد و به مسئولان ذیربط شهرستان گفته ام آماری به صورت رسمی و دقیق از وضعیت اشتغال،بیکاری و تعداد کارگاههای تولیدی فعال و نیمه فعال و غیر فعال به بنده بدهند تا پی گیر حل مشکلات در این زمینه بشوم و معتقدم که مرتفع کردن کاستی ها در همه این موارد منوط به همکاری مسئولان ادارات است.

این مسئول اضافه کرد: دلیل انتخاب بنده به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس علی رغم تخصصم در زمینه بهداشت بدان جهت بود که مشکلات مردم شهرستان خدابنده را حل کنم چون که بعد اجتماهی نسبت به بقیه گسترده تر است و جا برای کار زیاد دارد.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در خدابنده نیز گفت: برای پیشرفت صنعت و اشتغال باید الویت بندی شود یعنی در ابتدا به ظرفیت ها و پتانسیل ها توجه شود و آموزش و پرورش و آموزش عالی در این زمینه نقش مهمی را در دادن هدایت تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان ایفا می کنند و به عبارت دیگر باید بومی سازی کنیم تا دانشجو پس از فراغت از تحصیل بتواند برای خود شغل ایجاد کند.