توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف کمیته امداداست

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده گفت:توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف کمیته امداداست. به گزارش اشراق آنلاین،غدیر خلجی در کارگروه اشتغال کمیته امداد خدابنده، اظهار کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف این نهاد است. وی با اشاره به اینکه در دهه چهارم این هدف با جدیت […]

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده گفت:توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف کمیته امداداست.13930220000499_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین،غدیر خلجی در کارگروه اشتغال کمیته امداد خدابنده، اظهار کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه در دهه چهارم این هدف با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: طی مدت مذکور اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با بیان اینکه با اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد، سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، بیان کرد: خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و اشتغالزایی برای جامعه هدف ممکن می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد طی سال جاری و در راستای توانمندسازی مددجویان این نهاد، اضافه کرد: در مدت اعلام شده برای 91 خانوار خدابنده‌ای اشتغالزایی شده است.

خلجی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال بر اساس استعدادها، دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان و همچنین مهارت‌های فنی جامعه هدف اجرایی شده است، تصریح کرد: بر اساس آمار طی این مدت پنج طرح دامداری، پنج طرح قالیبافی، چهار طرح خیاطی و پنچ طرح مغازه‌داری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های اعلام شده از محل صندوق اشتغال نیازمندان، تامین شده است، بیان کرد: در این راستا 930 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در ادامه گزارشی از دوره‌های آموزشی برگزار شده برای جامعه هدف نیز ارائه کرد و گفت: این دوره‌ها بر اساس طرح اجرایی به صورت بلند و کوتاه مدت برگزار شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی مذکور با همکاری فنی‌وحرفه‌ای شهرستان برگزار شده و در پایان نیز به مددجویان حاضر در دوره مدرک فنی اعطا شده است.

خلجی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی با همکاری دستگاه‌های ذیربط موجب پایداری طرح‌های اشتغال شده است، اضافه کرد: امید است با حمایت‌ها، پیگیری‌ها و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال زمینه خودکفایی مددجویان بیش از پیش فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر طرح‌های اشتغال را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی با هدف پایداری طرح‌های اشتغال، اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه چهار بار از هر طرح اشتغال بازدید می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با بیان اینکه بازدید از طرح‎های اشتغال توسط متخصصین در هر رشته شغلی انجام می‌شود، افزود: این بازدیدها تاثیر بسزایی در پایداری طرح‌های اشتغال دارد و براساس آمار موجود بیش از 90 درصد طرح‌های اشتغال پایدار هستند.