مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه برابر می شود/افتتاح ۸۰واحد مسکونی مهر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در دهه فجر در خدابنده +تصاویر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار صمیمی با کارکنان اداره بهزیستی خدابنده گفت: در سال آینده مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور سه برابر یعنی به طور متوسط ۲۰ درصد قانون کار می شود. به گزارش اشراق۲۴،در دهه فجر نشست صمیمی محسنی بند پی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار صمیمی با کارکنان اداره بهزیستی خدابنده گفت: در سال آینده مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور سه برابر یعنی به طور متوسط ۲۰ درصد قانون کار می شود.DSCN9839DSCN9843DSCN9846DSCN9847IMG_20170207_183355IMG_20170207_183407

به گزارش اشراق۲۴،در دهه فجر نشست صمیمی محسنی بند پی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان اداره بهزیستی خدابنده با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی در سالن اجتماعات این اداره در شهر قیدار برگزار شد.

در این نشست در ابتدا عصمت نصیری رئیس بهزیستی خدابنده گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره بیان کرد و سپس به مشکلات اشاره کرد وخواستار حل آنها شد.

در ادامه فتحی فرماندار،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار،محمدی رئیس بهزیستی استان زنجان و بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

نماینده مردم خدابنده اظهار کرد: وظیفه بهزیستی حمایت و ارائه خدمت به ممدجویان است و یکی از نعمات انقلاب اسلامی قانون اساسی است و وظیفه امثال بنده قانون گزاری در زمینه های مختلف مانند بهزیستی است و در وظائف دیگران هیچ گاه ورود نمی کنیم.

در ادامه دونفر از کارکنان بهزیستی خدابنده به نمایندگی از سائر کارکنان درباره مسائل ومشکلات خود سخن گفتند و خواستار مرتفع شدن آنها شدند.

سپس محسنی بند پی به ایراد سخن پرداخت و با تبریک دهه فجر اظهار کرد: بهزیستی استان زنجان وشهرستان خدابنده در بررسی ارزیابی عملکرد،حائز رتبه برتر کشوری شناخته شدند.

وی با بیان اینکه هدفم از این دیدار عرض خدا قوت به همکاران در بهزیستی خدابنده است افزود: ما باید نسبت به مهار کنترل و پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی اقدامات همه جانبه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مشکلات و خواسته کارکنان اشاره کرد و گفت: مشکلات و خواسته ها به حق است وما باید آنها را در مجلس مطالبه گر باشیم و انصافا خدمات بهزیستی به نحو کامل و شایسته اطلاع رسانی نمی شود.

وی افزود: ما کمک نقدی برای مرکز نگهداری معلولان کم توان ذهنی خدابنده می کنیم-مانند شهرداری و خیر خدابنده ای-وسیله نقلیه استاندارد نیز به بهزیستی خدابنده داده می شود

این مسئول ادامه داد: یک دستگاه بینائی سنجی و یک دستگاه شنوائی سنجی به مجمعه بهزیستی خدابنده اضافه می شود و به بنگاه فرزانگان این شهرستان نیز مبلغ۱۰ میلیون تومان کمک می شود.

وی افزود: ۱۰ مورد به خانواده های دارای دومعلول تسهیلات داده می شود و همه پشت نوبتی های جهیزیه ازدواج این شهرستان را تامین می کنیم و ۵۰ درصد آن را تا پایان سال جاری لنجاممی دهیم.

محسنی بند پی ادامه داد:  مبلغ ۵۰ میلیون تومان غیر از سهمیه شهرستانی به مرکز توانبخشی خدابنده کمک می شود و در سال آینده مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور سه برابر یعنی به طور متوسط ۲۰ درصد قانون کار می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم رو به افزایش وظائف نازمند نیروهستیم تصریح کرد: ما کمبود نیرو داریم و آمادگی جذب افراد برای استخدام نیز وجود دارد و در حال گرفتن مجوز هستیم.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه مشاغل بهزیستی از مشاغل سخت محسوب می شود به کارکنان این اداره در استان زنجان این نوید را داد که ضریب افزایش حقوق را انجام داده ایم و بخاطر انگیزه دادن به همکاران بخاطر افزایش ۲۰ ساعت کار در سه ماهه آخر سال جاری،مبلغ ۴۰۰هزار تومان داده می شود.

همچنین ۸۰واحد مسکونی مهر مدد جوئی بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسئولان شهرستانی نیز در خدابنده افتتاح شد و کلید واحدهای مسکونی احداث شده برای مددجویان در شهرستان خدابنده به دست مدیرعامل سازمان بهزیستی کشور به آنها داده شد.

لازم به ذکر است به طور میانگین برای ساخت و واگذاری هر واحد ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۳۰ میلیون تومان آن تسهیلات،۱۴میلیون تومان آورده شخصی و ۸میلیون تومان نیز وام بلا عوض است و ۴۵ مورد از این واحدها در شهر قیدار و ۳۵ واحد نیز در سائر نقاط شهرستان خدابنده به طور همزمان به بهره برداری رسید.