اجرای الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی در خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از اجرای برنامه الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نسیم اشراق،جلسه شورای منابع آب شهرستان خدابنده به ریاست داوود قاسملو معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان خدابنده و با حضور مدیرانی از مرکز استان و بخش داران و شهرداران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه تاکید بر شیوه صحیح مصرف آب و هم چنین نظارت بر مدیریت و اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم شد و در ادامه درخواست همکاری مجموع ادارات شهرستان در جهت جلوگیری از ایجاد چاه های غیر مجاز و برخورد محکم با این عوامل در راستای اجرای قانون با مسببان انجام شد.

علی اسدالهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در این جلسه با اشاره به ارائه راهکارها و طرهای نوین در جهت الگوی کشت محصولات کشاورزی و مصرف بهینه آب گفت:در این زمینه برنامه الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی (استان زنجان)۱۴۰۲ الی ۱۴۰۳ با محوریت محصولات باغی و زراعی از لحاظ فناوری، افزایش بهره وری و چگونگی تولید و الگوی کشت در شهرستان خدابنده اجرا خواهد شد.

مدیران منابع آب هم در این جلسه بر اصلاح الگوی مصرف آب، نوع کشت و نظارت بر مدیریت صحیح آب با توجه به وسعت شهرستان و جمعیتی بودن آن تاکید و خواستار همکاری و هم یاری هر چه بیشتر مردم و مسئولین در این راستا شدند.

در پایان معاون فرمانداری شهرستان خدابنده بر لزوم ارائه راهکار و طرح‌های مختلفی در جهت حل مشکلات کشاورزان و زیر کشت رفتن محصولات آنان علی الخصوص در حوزه آب و میزان مصرفی در بخش های خانگی و صنعتی و کشاورزی نوین مطالبی را بیان کرد و در ادامه شهرداران و سایر مسئولین از اقدامات و برنامه‌های خود در خصوص مصرف آب و اصلاح الگوی به طرح دیدگاههای خود پرداختند.