مسائل و مشکلات کار و کارگری

در این یادداشت نگاهی به مسائل و مشکلات کار و کارگری شده است.

به گزارش نسیم اشراق، در آستانه 11اردیبهشت‌ماه، روز کار و کارگر قرار داریم لذا در این یادداشت نگاهی به مسائل و مشکلات کار و کارگری شده است.

کارگران عامل اصلی توسعه و شکوفایی اقتصادی بوده و از ارکان اساسی تولید محسوب می‌شوند،ولی متاسفانه این قشر از مشکلات زیادی از جمله نبود امنیت اقتصادی رنج می‌برند.

کارگران جهادگران عرصه اقتصاد هستند و همان گونه که سیاستمداران و سایر صنوف وظایف خود را در قبال جامعه بر عهده دارند قطعا کارگران به عنوان خط مقدم در امر تولید هستند که بیشترین زحمت را متحمل می‌شوند.

اقتصاد کشور و چرخه تولید هر کشوری بر پایه و اساس نیروی کار و کارگری است،چون این نیروی انسانی یعنی کارگران هستند که اقتصاد و سرمایه کشور بویژه تولید کشور را پویا می‌کنند.

در جهان امروزی به هر نقطه از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که می‌نگریم اقتصاد و چرخه تولید روز به روز چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ نیروی کار پیشرفته‌تر و جدیدتر می‌شود.

شاید با پیشرفت ماشین آلات در جوامع امروزی، نیروی انسانی جای خود را عوض کرده و این خود می‌تواند از لحاظ اشتغال و کار آفرینی و اشتغال زایی نقش منفی و بسزایی داشته باشد.

امروزه مسائل کار و کارگری زبان زد خاص و عام پیدا کرده است و مشکلات عدیده ای گریبان گیر این قشر زحمت کش شده است و این مستلزم نگاه ویژه زمامداران و دولت مردان هر کشوری در جهت تولید، اشتغال و کارآفرینی و از همه مهمتر سرمایه گذاری است.

امروزه نقش کارگران در توسعه اقتصاد و سرمایه کشورها، یک اهرم بسیار مهم تلقی می‌شود و این امر اعجاب می‌کند که بسترهای لازم و مناسب در جهت رشد و شکوفایی و آبادانی و سرمایه گذاری در کشورها ایجاد و مسایل مربوط به امور کار و کارگری مانند معیشتی، تورم و هزینه ها، مشکلات درمانی،مسکن و غیره یگیری و اقدام شود، چرا که اینها چراغ راه توسعه و سرمایه کشور و جهان هستند.

در واقع این کارگران هستند که زمینه‌ساز تولیدات داخل و باعث پیشرفت هر چه بیشتر و آبادانی و رسیدن به درجات عالی و منزلت و اهداف اقتصادی پیش بینی شده هستند، به امید روزی که کشور ایران اسلامی روز به روز به اقتدار و آبادانی خود و پیشرفت و توسعه برسد.

احمد خانی.خبرنگار خدابنده