ورود بیش از حد دانش آموزان خدابنده در رشته تجربی خطرناک است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده گفت: ورود دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی در حال حاضر نرم در شهرستان خدابنده رعایت نشده است و بیشتر دانش آموزان شاخه نظری به رشته تجربی گرایش پیدا کرده اند به گونه ای که دو رشته ریاضی و انسانی یا دانش آمورز ندارد و یا تعداد کلاس های […]

13930502000124_PhotoAمدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده گفت: ورود دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی در حال حاضر نرم در شهرستان خدابنده رعایت نشده است و بیشتر دانش آموزان شاخه نظری به رشته تجربی گرایش پیدا کرده اند به گونه ای که دو رشته ریاضی و انسانی یا دانش آمورز ندارد و یا تعداد کلاس های این رشته بسیار کم است و این خطرناک است.

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با بیان اینکه به مناسبت هفته معرفی مشاغل،نمایشگاهی برای پایه نهم یعنی متوسطه دوره دوم برگزار می شود اظهار کرد: شناخت شغل هایی که نیاز جامعه است برای دانش آموزان امری ضروری است.

وی افزود: هفته معرفی مشاغل، که هر ساله در هفته اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی با مشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده ادامه داد: ورود دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی در حال حاضر نرم در شهرستان خدابنده رعایت نشده است و بیشتر دانش آموزان شاخه نظری به رشته تجربی گرایش پیدا کرده اند به گونه ای که دو رشته ریاضی و انسانی یا دانش آمورز ندارد و یا تعداد کلاس های این رشته بسیار کم است و این در حالی است که ما باید در این دو رشته هم فارغ التحصیل نیز داشته باشیم.

این مسول تصریح کرد: باید توازن و تعادل در رشته ها و شاخه ها رعایت شود چون سیاست نهایی تعلیم و و تربیت استان بر این است که حداقل 50درصد از دانش آموزان پایه9 به سوی مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای جذب بشوند.

وی اضافه کرد: به اولیاء دانش آموزان توصیه می شود که در هفته معرفی مشاغل به توصیه مشاوران ما در مدارس گوش دهند و آن رشته هایی که بر اساس استعداد و پتانسیل دانش آموزان و نمرات مأخوذه در هدایت تحصیلی آنها است را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

اسدی ادامه داد: از انباشت دانش آموز در شاخه نظری  آن هم در رشته تجربی باید جلوگیری شود و تعداد آنها نیز کاهش پیدا کند چون که برخی از دانش آموزانی که وارد این رشته می شوند استعداد و توانایی در آن را ندارند و با مشکل مواجه می شوند.