نبی: سردار آزمون به جام ملت‌ها می‌آید؛ می‌خواهیم از فیفا شکایت کنیم!

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: فیفا پول مطالبات ما را نمی‌دهد و می‌خواهیم از فیفا شکایت کنیم.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال پیرامون تساوی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: آقای قلعه نویی به بازیکنان در بین دو نیمه گفت که حریف را دست کم نگیرید و فکر کنید که یک نیمه جدید تازه آغاز شده ولی بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند. ما در تیم ملی با کسی شوخی و تعارف نداریم چون لباس تیم ملی مقدس است و خواهان زیادی دارد. این هجمه‌ها به تیم ملی منطقی نیست و هر بحثی را نباید به زبان بیاوریم.

وی درباره حواشی احمد نوراللهی بیان داشت: نوراللهی بازیکن با کیفیتی‌ است ولی هر تیمی دیسیپلین خود را دارد. همچنین انضباط تیمی از حرف نبی است و همه بازیکنان باید این نظم را رعایت کنند و باید دید نظر آقای قلعه‌نویی در این باره چیست. در اردوهای قبل اگر خاطرتان باشد به بازیکنانی گفتیم که در این اردو نباشند اما در اردوهای بعد دعوت شدند. به هیچ وجه خط قرمزی روی هیچ اسمی نکشیده‌ایم و همگی سرمایه‌های ما هستند اما دعوت در اردو‌های بعدی منوط به نظر آقای قلعه‌نویی است.

نبی در ادامه عنوان داشت: قلعه‌نویی مثبت فکر می‌کند و اگر کسی جای او بود، با کسالتی که داشت تیم ملی را همراهی نمی‌کرد. قلعه‌نویی با تب ۴۰ درجه کنار تیم ملی حضور داشت و احساس وظیفه می‌کند. آقای قلعه‌نویی گفتند تمام تلاشم را می‌کنم تیم ملی به فینال جام ملت‌ها برسد البته به بازیکنان و حمایت از تیم ملی بستگی دارد. صداوسیما، وزیر ورزش و همه باید حمایت کنند. در این مدت توانایی ما از لحاظ محدودیت‌های مالی که داریم این بود که ده بازی را پشت سر بگذاریم

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان ساخت: از دوستانی که منابع مالی در اختیارشان است بپرسید چقدر به فدراسیون فوتبال کمک کرده‌اید؟ پول‌های فدراسیون در فیفاست و نمی‌شود منتظر بود تا آن پول برسد. آقای خیابانی گفتند اگر بخواهیم آرژانتین را بیاوریم چقدر باید هزینه کنیم؟ آیا توان آن را داریم؟ قطر با روسیه و کنیا دیدار دوستانه داشت و ژاپن با آلمان و کانادا بازی کرد ولی ما محدویت داریم و نرخ همه چیز تغییر کرده و به تیم‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم به ایران بیایند نمی‌توان گفت پولی از ما دریافت نکن.

وی راجع به بدهی‌های خارجی تأکید داشت: فیفا پول ما را نمی‌دهد و می‌خواهیم از فیفا شکایت کنیم. ما از منابع خودمان به صورت های مختلف استفاده می‌کنیم؛ مثلا چند بدهی خارجی پرسپولیس از منابع تیم ملی در فیفا پرداخت شده. پرسپولیس در فیفا پول داشت و ما از منابع پرسپولیس مجوز گرفتیم که پرداخت کنیم. استقلال منابعی در فیفا نداشت که بدهی خارجی‌اش را پرداخت کند.

سرپرست تیم ملی فوتبال در مورد مصدومیت سامان قدوس و علیرضا جهانبخش گفت: مصدومیت سامان قدوس و علیرضا جهانبخش جدی است و به زودی به تیم های خودشان و همچنین تیم ملی برمی‌گردند.

وی در رابطه با بحث حضور سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا تصریح داشت: قرارداد سردار آزمون با باشگاه آس رم ايتاليا محرمانه است و از مفاد آن باخبر نيستيم. ولى به هر صورت قوانين در فوتبال جهان حاكم است. درست است كه جام ملت‌هاى آسيا در فيفادى و روزهاى تقويم بين المللى فدراسيون جهانى فوتبال ثبت نشده است اما آن چيزى كه فيفا اعلام كرده باعث مى‌شود مشكلى به وجود نيايد. فيفا اعلام كرده فدراسيون‌هايى كه در جام ملت‌هاى فوتبال آسيا ذينفع هستند مى‌توانند با نامه نگارى بازيكنان مورد نظر خود را براى اين رقابت‌ها از باشگاه‌ها بگيرند و تاريخ آن هم يازدهم دى ماه ١٤٠٢ تعيين شده است. طی صحبتى كه با سردار آزمون داشته‌ايم ايشان در جام ملت‌هاى آسيا به تيم ملى ايران ملحق خواهد شد.