محرومیت سنگین ژیمناست ایرانی به علت دوپینگ؛ جایی برای دفاع نیست!

بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک یک بار دیگر زهرش را به این رشته المپیکی ریخت و حالا یک ژیمناست مطرح، با حکم محرومیت به دلیل دوپینگ مواجه شده است.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در قصه پرغُصه فدراسیون ژیمناستیک سران ورزش کشور از وزیر گرفته تا رئیس کمیته ملی المپیک به هیچ راه چاره‌ای برای این فدراسیون المپیکی نرسیده‌اند. با وجود طولانی شدن زمان کشمکش بین فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) و کمیته ملی المپیک ایران، فعلاً خبری از تصمیم قاطعانه ولی سخت کیومرث هاشمی یا محمود خسروی‌وفا نبوده‌است.

دعوت از زهرا اینچه‌درگاهی به مجمع عمومی روز گذشته کمیته ملی المپیک به‌عنوان نماینده فدراسیون ژیمناستیک و غیبت عابد حق‌دادی که رئیس منتخب مجمع ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ بوده، نشان داد که کمیته ملی المپیک قصد ندارد با یک حاشیه جدید؛ این فدراسیون را یک قدم دیگر به پرتگاه تعلیق از سوی FIG نزدیک کند.

دبیر کل کمیته نیز پس از پایان مجمع مدعی شد که آنچه ملاک است، تاییدیه‌های فدراسیون‌های جهانی برای اعزام‌ها، رویدادها، لایسنس و المپیک است و کاش اتفاق روز مجمع، ۲ سال قبل می‌افتاد که کار به این‌جا نمی‌کشید. از این صحبت می‌توان استنباط کرد که کمیته و وزارت به یک راه حل مشترک برای فدراسیون ژیمناستیک رسیده‌اند.

با این حال اما خبری از هیچ‌گونه اقدام عملیاتی نیست؛ چرا که در جدیدترین اتفاق تلخ برای این رشته المپیکی، دوپینگ یک ژیمناست شناخته‌شده و مطرح و عنوان‌دار محرز شده و وی بین یک تا ۴ سال از حضور در هرگونه میادین ورزشی محروم خواهد ماند؛ موضوعی که به تأیید آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ هم رسیده است.

نام و نشان این ورزشکار نزد خبرنگار خبرگزاری دانا محفوظ خواهد ماند اما از قرار معلوم به علت شرایط نابه‌سامان فدراسیون و عدم دسترسی رئیس فعلی به ای‌میل مورد تأیید FIG، اعتراض این ژیمناست به جایی نرسیده و وی حتی فرصت دفاع رسمی از خود را هم نداشته است.

بدین ترتیب بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک یک بار دیگر زهرش را به این رشته قدیمی و المپیکی ریخته و به نظر این بار، آخرینش هم نیست. شنیده می‌شود این ژیمناست از طریق مراجع ذی‌صلاح داخلی به دنبال اعتراض به رأی دوپینگش هم هست اما بعید به نظر می‌رسد وی بتواند این محرومیت را کاهش بدهد.