عدم واحدهای تولیدی و صنعتی،عامل بیکاری در خدابنده/ صرفا خدابنده در استان زنجان،دارای اتاق تعاون مستقل است

فرماندار خدابنده گفت: در زمان حاضر نرخ بیکاری در شهرستان خدابنده ۷درصد است و به دلیل نبود واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خدابنده ،تعداد بیکاران در مناطق شهری و به ویژه مرکز شهرستان بیشتر به چشم می زند. باب اله فتحی فرماندار شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: در […]

۶۰۰۶۰۰p15585EDNmainDSC01548فرماندار خدابنده گفت: در زمان حاضر نرخ بیکاری در شهرستان خدابنده ۷درصد است و به دلیل نبود واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خدابنده ،تعداد بیکاران در مناطق شهری و به ویژه مرکز شهرستان بیشتر به چشم می زند.

باب اله فتحی فرماندار شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: در زمان حاضر نرخ بیکاری در شهرستان خدابنده ۷درصد است که این میزان نسبت به میانگین بیکاری در استان زنجان ۲/۶دهم درصد پائین تر است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال در مناطق روستائی خدابنده نسبت به مرکز این شهرستان وضعیت مناسبی دارد افزود: به دلیل نبود واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خدابنده ،تعداد بیکاران در مناطق شهری و به ویژه مرکز شهرستان بیشتر به چشم می زند.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه ۶۵درصد از جمعیت شهرستان خدابنده در مناطق روستائی ساکن هستند ادامه داد: فعالیت عمده روستائیان این شهرستان در زمینه های کشاورزی،دامداری و باغداری است.

فتحی به فعالیت نزدیک به یک هزار تعاونی در سطح شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: خدابنده در کنار مرکز استان زنجان،تنها شهرستان در سطح استان است که به دلیل تعداد بالا و تنوع تعاونی های فعال در آن،دارای اتاق تعاون مستقل است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی یک دهه گذشته نسبت به تقویت تعاونی ها در خدابنده بی توجهی هایی صورت گرفته است ولی در زمان حاضر پیگیری ها و برنامه های خوبی در حمایت از تعاونی ها ی این شهرستان در دست انجام است.

فتحی به ضرورت توجه ویژه به بخش تعاون به عنوان مردمی ترین بخش اقتصاد در کشور اشاره کرد و افزود: در شرائط کنونی زمینه های مناسبی به ویژه در حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی،ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی برای فعالیت تعاونی ها در خدابنده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه تولید و عرضه صنایع دستی جزء ظرفیت های موجود در شهرستان خدابنده است ولی جای تعاونی فعال در این زمینه در شهرستان خالی است.