شاخص بهره مندی جمعیت روستایی شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم ۵۴/۷۶ درصد است

مدیر امور آبفار خدابنده گفت: شاخص بهره مندی ۹۲ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم ۵۴/۷۶ درصد است. به گزارش اشراق۲۴،فتحی فرماندار خدابنده به همراه بیگدلی بخشدار بخش مرکزی شهرستان خدابنده و هیات همراه از امور آبفار شهرستان بازدید و با همکاران این امور دیدار کرد . علی سهرابی مدیر امور آبفار […]

مدیر امور آبفار خدابنده گفت: شاخص بهره مندی ۹۲ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم ۵۴/۷۶ درصد است.
th

به گزارش اشراق۲۴،فتحی فرماندار خدابنده به همراه بیگدلی بخشدار بخش مرکزی شهرستان خدابنده و هیات همراه از امور آبفار شهرستان بازدید و با همکاران این امور دیدار کرد .

علی سهرابی مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۴۸ روستا با ۲۳هزار و ۱۰۷ مشترک تحت پوشش امور آبفار خدابنده می باشد ، افزود : شاخص بهره مندی ۹۲ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم ۵۴/۷۶ درصد می باشد .

وی گفت : ۸۹ حلقه چاه ، ۳۱ دهنه چشمه و ۴۹ رشته قنات محل تامین آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش شهرستان خدابنده می باشد که با ذخیره سازی آن در ۱۵۰باب مخزن زمینی و هوایی آبرسانی با ۸۵ ایستگاه پمپاژ به مشترکین این امور صورت می گیرد .

مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه سال گذشته میزان آب تولید شده بیش از ۷ میلیون مترمکعب بوده است ، تصریح کرد : ۵ میلیون و ۲۹۱ مترمکعب از آب تولیدی از طریق انشعابات مجاز در اختیار مشترکین روستایی قرار گرفته است و مابقی که رقم ۳۰درصدی را شامل می شود هدر رفت آب داشته ایم .

سهرابی تاکید کرد : مصارف از طریق انشعابات غیرمجاز ، خرابی کنتورهای مشترکین ، شکستگی های تاسیسات آبرسانی و … از عوامل هدر رفت آب است.

این مقام مسئول فرسودگی تاسیسات آبرسانی به دلیل عمر بالای آنها و کمبود اعتبار را از مشکلات عمده امور آبفار شهرستان خدابنده عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : استانداردسازی و نوسازی تاسیسات آبرسانی روستاها نیازمند نگاه ویژه و نو می باشد تا با تخصیص اعتبارات لازم و کافی از تخریب مابقی تاسیسات جلوگیری به عمل آید .فتحی فرماندار خدابنده نیز در این دیدار در خصوص آبرسانی از طریق سد تالوار و حل شدن مشکلات کم آبی در برخی از روستاهای شهرستان خدابنده ابراز امیدواری کرد .