رونمایی رسمی AFC از نماد جام ملت‌های آسیا/ خانواده ۵ نفره موش‌ها در قطر!

کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با برگزاری یک مراسم ویژه از عروسک‌های رسمی این دوره از مسابقات رونمایی کرد.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مراسمی به میزبانی کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر، خانواده ۵ نفره موش‌ها به‌عنوان ماسکوت (عروسک) رسمی رقابت‌ها معرفی شدند. خانواده پنج موش صحرایی با جام ملت‌های آسیا غریبه نیستند، زیرا اولین بار در سال ۲۰۱۱ که قطر میزبان این رقابت‌ها بود، اولین حضور خود را تجربه کردند.

این عروسک‌ها از آن زمان تاکنون رشد کرده و بالغ شده‌اند و آماده هستند تا بخشی از نسخه جدید جام ملت‌های آسیا باشند. این خانواده متشکل از «سبوق»، «تمبکی»، «فریحا»، «زاکریتی» و «ترینا» هستند و شخصیت‌های شناخته شده‌ای برای هواداران فوتبال محسوب می‌شود. مدیر اجرایی ارتباطات و بازاریابی کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعلام کرده که بازگشت عروسک‌ها به مسابقات امسال این مسابقات، گواه روشنی از برتری قطر در میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ است.

هر شخصیت نماد نقشی است که هر بازیکن در مسابقه فوتبال برای موفقیت تیم ایفا می‌کند و این خانواده معرف چهار منطقه قطر (شمال، جنوب، شرق و غرب) است و نمادی از قدرت وحدت‌بخش ورزش و نقش محوری خانواده در رشد و شکوفایی جوامع دارد.

خانواده عرو‌سک‌ها شامل پسری به نام «سبوق» است که ورزشکار و ستاره خانواده محسوب می‌شود و به رنگ آبی است. «فریحا»، دختر بزرگ خانواده و رنگش صورتی است که به نام منطقه فریحا در شمال قطر نامگذاری شده است. «تمبکی»، برادر کوچکتر سبوق است و رنگ زرد دارد و نامش هم برگرفته از تمبک که در شرق قطر قرار دارد، است. پدر خانواده، «زاکریتی» به رنگ سبز است به نام منطقه «زکریت» که در غرب قطر قرار دارد، نام‌گذاری شده و «ترینا»، مادر خانواده، به رنگ ارغوانی و با اشاره به منطقه ترینا در جنوب قطر است.

همچنین قرار است انیمیشنی با نقش‌آفرینی این خانواده موش‌های صحرایی به‌عنوان نماد رسمی جام ملت‌ها در کنار موسیقی رسمی این تورنمنت و شعار جام ملت‌های آسیا که «هیّا آسیا» است، به شکل رسمی مورد بهره‌برداری و معارفه قرار بگیرد.