خلیلی: حرف‌وحدیث درباره پرسپولیس زیاد شده؛ فاصله با صدر جدول زیاد نیست

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس گفت: فاصله با صدر جدول زیاد نیست اما واقعیتی که وجود دارد این است که هنوز نتوانستیم خوب بازی کنیم.

به گزارش نسیم اشراق؛ محسن خلیلی، مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس پیرامون شرایط لیگ ایران اظهار داشت: در مورد پرسپولیس باید بگویم خیلی حرف و حدیث زیاد شده و وقتی از یک تیم این همه توقع می‌رود یعنی این که مسیر درست را طی کرده و شخصیت قهرمانی دارد. در طول مسیر قهرمانی، تیم بالا و پائین دارد و الان شرایط به گونه‌ای نیست که کادر فنی را تحت فشار قرار بدهیم. در سیستمی که پرسپولیس بازی می‌کند باید در هر پست ۲ بازیکن خوب داشته باشید اما در برهه‌ای از شرایط تیم، این وضعیت را ندارد و ابزار آماده برای مربی خیلی مهم است.

وی در ادامه بیان داشت: پرسپولیس هنوز از قهرمانی دور نشده و در هر دو جبهه شانس قهرمانی دارد و باید به تیم ایمان داشت. فاصله با صدر جدول زیاد نیست اما واقعیتی که وجود دارد این است که هنوز نتوانستیم خوب بازی کنیم و باید دید چه ایرادهایی در تیم وجود دارد که یحیی روی آن کار کند تا یک تیم شاداب را ببینیم. فوتبال با تنش جلو نمی‌رود و باید مدیریت بحران کرد و باید این آرامش را با مدیریت یحیی گل محمدی به تیم القا کرد. پرسپولیس الان به آرامش نیاز دارد و اگر این مساله رعایت شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

خلیلی درباره برنامه‌ریزی در تیم ‌های پایه تاکید داشت: نگرش تیم‌ها نتیجه‌گرایی است و این آماری که در صفحات مجازی منتشر می‌شود نباید موجب شود تا فریب بخوریم. باید دید این آمار و ارقامی که مطرح می‌شود چه نتیجه‌ای در بر دارد، آیا آماری است که موجب رشد و ارتقای تیم می‌شود و یا اینکه در حد عدد و ارقام است. هر چه در فوتبال پایه بکاریم، همان را در رده بالاتر درو می کنیم. متاسفانه در فوتبال پایه اکثر تیم‌ها به عقب می‌روند و به دنبال ضدحملات هستند اما در رده‌های پایه دنیا این گونه نیست و نتیجه فقط یک عدد است و شما حتی در یک بازی رده‌های سنی پایه ۱۰ گل می‌بینید.

وی در پایان گفت: باید بهترین و با دانش‌ترین مربیان خود را در رده سنی نونهالان به کار بگیریم تا روند تکامل به خوبی طی شود. از سویی دیگر باید سبک بازی رده‌های پایه درست شود، برخی‌ها می‌گویند با آمدن کی‌روش به فوتبال ما این شیوه در بازی تیم‌های ما شکل گرفت اما هر چه هست این مساله باید درست شود.