پرسپولیسی‌ها سرباز نمی‌شوند/ استقلال؛ بازنده بزرگ «بازیِ سربازی»!

بازیکنان ملی‌پوشی که مشمول سربازی شده‌اند، با مجوز سازمان نظام وظیفه تا پایان فصل مجاز به همراهی تیم‌های کنونی خود خواهند بود.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته‌ها و روزهای گذشته بحث جدی سرباز شدن فوتبالیست‌های مشمول شاغل در تیم‌های لیگ برتری شدت گرفته و حتی یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم به سرباز شدن احتمالی دو بازیکن تیمش یعنی میلاد سرلک و محمد عمری اذعان داشت.

شب گذشته اما حسین زاهدی، معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در این رابطه اظهار داشت: ابلاغیه انجام خدمت سربازی بازیکنان تیم های ورزشی که درمهر ماه اتفاق افتاد، متوقف شد. با جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم قرار بر این شدکه با فدراسیون و بازیکنان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. هیچ مشکلی برای بازیکنان تا پایان فصل جاری وجود ندارد و این افراد می‌توانند در تیم هایشان ادامه فعالیت داشته باشند.

پیش از این  با توجه به مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تعلیق خدمت سربازی بازیکنانی که خدمت آنها به دلیل بازی در لیگ برتر تا ۲۸ سالگی یا حضور در تیم ملی تا ۳۰ سالگی معوق شده، باشگاه‌هایی که برای بازیکنان سرباز خود مجوز موقت دریافت نکرده‌بودند، باید طبق قانون آنها را به خدمت سربازی اعزام می‌کردند. همچنین باشگاه‌هایی که این مجوز را دریافت کرده‌ بودند، حداکثر تا نیم فصل لیگ برتر می‌توانستند از بازیکنان سرباز خود استفاده کنند و پس از آن بازیکنان باید سرباز شده و به خدمت می‌رفتند.

به این ترتیب در حالی که طی فصول گذشته لیگ برتر مثلاً در فصل بیست‌ویکم تیم فوتبال استقلال از سوی سازمان نظام وظیفه با تهدید به محرومیت دو مدافع خود یعنی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی روبه‌رو شده و این بازیکنان را به ملوان بندرانزلی تسلیم کرد، بازنده بزرگ این بازی لقب گرفت.

قانونی که پیش از این وجود داشت و به صورت اهرم فعال می‌شد، حالا در آستانه نیم‌فصل و در شرایطی که امکان نقل‌وانتقالات هم وجود داشته لغو شده و در این صورت تمام بازیکنان می‌توانند حداقل تا پایان فصل و حداکثر تا اطلاع ثانوی در تیم‌های غیرنظامی لیگ برتری خود به بازی مشغول باشند.