شهید مطهری، نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید مطهری، نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است گفت: ایشان در سنگر تعلیم و تعلم به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار کبیر انقلاب اسلامی همه آثارش را مفید می‌داند.

به گزارش نسیم اشراق، حجت الاسلاکم علی موسوی  امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: یکی از مهم‌ترین ثمرات تقوا، عفاف و رعایت حجاب است و همه برنامه‌های الهی حكمت‌مدار بوده و این حقیقت به خوبی از آیات قرآن فهمیده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه مسئله ی حجاب، توسط دشمن به یک چالش تبدیل و بر کشور ما تحمیل شده است، کسانی نشسته‌اند نقشه کشیدند و برنامه ریزی کردند که حجاب یک مسئله در کشور ما بشود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حقیقت مسئله این است که زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده و است و غربی‌ها از این مسئله، دلشان پُر است.

وی افزود: مهمترین عامل شکست مسلمین در اندلس را مى‌توان فراگیر شدن فساد در سطح حاکمیت و جامعه دانست که آنان را از توجه به صلاح و سلامت و پیشرفت جامعه بازداشت و حمیت و غیرت دینى را در آنها از بین برد در نتیجه، شهرها یکى پس از دیگرى از تحت حکومت آنان خارج شد و به تصرف دشمن درآمد.

امام جمعه قیدار به سفر آیت الله رئیسی به پاکستان اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی برای گفتگو درباره موضوعات و امضای تفاهم نامه‌ها در بخشهای مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی به پاکستان سفر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران و پاکستان دو عنصر و بازیگر مهم تحولات منطقه‌ای به شمار می‌روند و پاکستان به دلیل نقش راهبردی به عنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه و تنها کشور دارنده سلاح هسته ای، از بزرگترین قدرتهای نظامی منطقه و طرفی اثرگذار است، تقویت بین این دو کشور بسیار مهم است

امام جمعه قیدار به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ايثار است، تجليل از كسانى‏‌كه علم را جرعه جرعه در جان‏ها جارى مى‏‌كردند  ومعلم یعنی کسی که در دل انسان یک چراغی روشن می‌کند و او را از جهالت به تعلیم و تعلم رهنمون می‌شود.

وی افزود: نخستين و اساسى‏‌ترين نشانه معلم نمونه، برخوردارى او از سوز و گداز «انسان‏‌سازى» است و معلم نمونه همه وجودش سرشار از سوز و گداز سازندگى است و عاشق تربيت است چنين معلمى به مدرسه و كلاس عشق مى‌‏ورزد؛ زيرا او در چنين محيطى بهتر و كامل‏تر مى‌‏تواند به هدف انسان‏سازى خود برسد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ویژگی يگانه معلم نمونه انسان، پيامبر اكرم(ص)، سوز و عشق به هدايت و ارشاد انسان‏ها بود.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید مطهری، نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است گفت: ایشان در سنگر تعلیم و تعلم به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار کبیر انقلاب اسلامی همه آثارش را مفید می‌داند و به بهره‌برداری از ان توصیه می‌کند.

وی افزود: مهمترين خدمات استاد مطهرى در طول حيات پربركتش، ارائه ايدئولوژى اصيل اسلامى از طريق درس و سخنرانى و تأليف كتاب است و از این طریق با کج روی‌ها و انحرافات و جریان التقاط مبارزه سر سختانه کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز استاد صداقت و خلوص است، هیچ وقت دروغ بر زبان و قلم وی جاری نشد و هیچ وقت در مورد دین خدا با دنیا معامله نکرد.

وی افزود: آثار ایشان هم فکر را احیاء می‌کند و هم دل را راضی می‌کند و معلم و استاد خوب کسی است که هم از قوای فکری استفاده کند و هم از قوای قلبی و نورانیت باطن و استاد مطهری این گونه بود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین بود و معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فرداى كشور است.

وی افزود: شهید مطهری در میدان جهاد تبیین از چهار ویژگی مهم برخوردار بود: اسلام شناسی، زمانشناسی، جریانشناسی و دشمن شناسی و این چهار ویژگی بود که باعث موفقیت استاد در عرصه جهاد تبیین شد و او را ماندگار ساخت.

امام جمعه قیدار به 11اردیبهشت، روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام برای کارگر ارزش زیاد قائل است و آن ها را خزانه داران زمین معرفی می‌کند.

وی افزود: کارگران به عنوان ستون فقرات جامعه هستند و قیام و ایستادن هرکسی بستگی به سالم بودن و قوی بودن ستون فقرات دارد پس قیام و قوت جامعه بستگی به کارگران جامعه دارد و چرخ جوامع با دست توانای کارگران می‌چرخد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ستون اصلی تولید در جامعه کارگر است به‌ویژه در این شرایط که کشورمان درگیر جهاد اقتصادی نفس‌گیری با نظام سلطه است و کار گران افسران این جنگ هستند باید تولید داخلی و کارگران تقویت شوند.

وی افزود: کشاورزی سهم عمده‎ای در تولید و اقتصاد کشور دارد لذا باید با یک فکر اساسی و کارشناسی زمینه حمایت گسترده از زحمات کشاورزان را فراهم کرد،  لذا باید با حمایت اصولی، انگیزه تلاش و افزایش تولید را در کشاورزان بالا برد.

امام جمعه قیدار به 12 اردیبهشت، روز عقیدتی و سیاسی در سپاه اشاره کرد و گفت: اعتقاد و باور رابطه متقابل با مقاومت و سلحشوری و دلاوری دارد یعنی باور و اعتقاد هر چقدر بيشتر، استحکام، مقاومت و سلحشوري هم بيشتر.

وی اضافه کرد: سالروز شهادت استاد علامه شهيد مرتضي مطهري در سپاه به اسم هفته عقيدتي سياسي نام‌گذاري شده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: وجود دو مجموعه عقيدتي و سياسي در سپاه مانع نفوذ افکار منحرف و آلوده به مجموعه سپاه شد و سپاه پاسداران را به دژی نفوذناپذیر در برابر هر خطر و توطئه تبدیل ساخته طوری که تحرکات دشمن را رصد می کند و به موقع تشخيص داده و واکنش به‌هنگام و مناسب به آنها می‌دهد.

وی افزود: عقیدتی و سیاسی دو رکن هدایتگر در سپاه است که مسئولیت خطیرآن برعهده نماينده مقام معظم رهبري در سپاه گذاشته شده است.