تیلور: من و حسن یزدانی برای یک نبرد حماسی دیگر تلاش کرده‌ایم

سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی مفصل، به راه‌یابی آزادکاران ایرانی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان و شب هیجان‌انگیز اشتارک آره‌نا پرداخت.

به گزارش نسیم اشراق؛ با پایان شب نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در سالن اشتارک آره‌نای شهر بلگراد، سایت اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با انتشار گزارشی به تحلیل اوزان رقابتی و دیدارهای فینال امشب پرداخت.

سایت رسمی UWW در ابتدا نوشت: «امیرحسین زارع برای سومین سال متوالی در نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف طاها آک‌گل از ترکیه رفت. زارع در این مسابقه با نتیجه ۴ بر صفر، قهرمان ترک را از پیش رو برداشت و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای ایران قطعی کرد. امیرحسین در فینال امشب با گنو پتریاشویلی گرجستانی که به دنبال انتقام از زارع برای شکست سال ۲۰۲۱ است، مصاف خواهد داشت. پتریاشویلی با برتری نزدیک مقابل میسون پاریس آمریکایی به فینال ۲۰۲۳ رسیده است.»

اتحادیه جهانی درباره دوئل کلاسیک وزن ۸۶ کیلوگرم هم نوشت: «تیلور و یزدانی با هم، تمامی عناوین جهانی و المپیکی را کسب کرده‌اند. در این وزن که ۴۸ شرکت‌کننده داشت، نه حسن و نه دیوید برای رسیدن به فینال کار سختی نداشتند و از پس رقبای آسیایی خود به خوبی برآمدند.»

دیوید تیلور درباره صعود به فینال مسابقات قهرمانی جهان به UWW گفت: «این همان چیزی است که ما به آن بازگشته‌ایم؛ چیزی که مردم می‌خواهند ببینند. یک نبرد حماسی دیگر، چیزی است که من و حسن برای آن تمرین کرده‌ایم. فقط باید باهوش و صبور باشی؛ سایر رقبا مدت‌ها برای من و حسن برنامه‌ریزی می‌کنند و تمرین دارند. باید به ساختن و پیش‌روی ادامه بدهیم.»

سایت اتحادیه جهانی در بخش‌های دیگری از این گزارش مفصل، به نحوه رسیدن حسن یزدانی و دیوید تیلور به دیدار موردانتظار فینال پرداخته و نوشته که کشتی‌گیر برجسته آمریکایی در تقابل با کاپیتان ایران، با نتیجه ۴ بر یک پیش است و امشب هر کدام از این ۲ نفر برای افزایش یا کاهش اختلاف به روی تشک خواهند رفت.

در ادامه UWW به وزن دیگری پرداخت و نوشت: «زین ردرفورد آمریکایی امسال شانس کسب کردن مدال طلای وزن ۷۰ کیلوگرم را خواهد داشت، مدالی که در ۲۰۲۲ از آن محروم مانده بود. در دیدار پایانی، ردرفورد با پسرعموی دور حسن یزدانی یعنی امیرمحمد جدالی مهم خواهد داشت.»

ردرفورد درباره یزدانی گفت: «من زیاد پیش‌گویی نمی‌کنم، می‌دانم او کیست، می‌دانم که قبلاً در فینال جهان حضور داشته. او یک کشتی‌گیر بزرگ است. او یک یزدانی است. من فقط برای این موضوع هیجان‌زده هستم. می‌دانم که این هواداران ایرانی هیجان‌زده خواهند شد و من فقط باید کارم را انجام دهم.»