تعطیلات جام ملت‌های آسیا؛ فرصت مناسب سرخابی‌ها و سپاهان برای اردوهای خارجی

تعطیلات یک ماهه رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره آسیا به علت برگزاری جام ملت‌ها، فرصت خوبی برای تورنمنت‌های بین‌المللی و اردوهای خارجی ایجاد کرده است.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 از 22 دی‌ماه در قطر آغاز خواهد شد و تا 21 بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد یافت که همین تعطیلات یک ماهه باشگاه‌های آسیایی، این فرصت را در اختیار بسیاری از تیم‌ها گذاشته تا اردوهای آماده‌سازی و حتی حضور در تورنمنت‌های باشگاهی چندجانبه را در دستورکار قرار بدهند.

بر اساس آخرین شنیده‌ها؛ باشگاه‌های البطائح امارات، الهلال سودان و الوحدات اردن قرار است در تورنمنتی چهار جانبه شرکت کنند و از باشگاه استقلال نیز دعوت شده تا در خلال تعطیلات لیگ برتر به واسطه برگزاری جام ملت‌های آسیا، در این مسابقات شرکت کند. این تورنمنت چهار جانبه قرار است که 19 ژانویه تا 26 ژانویه (29 دی تا 6 بهمن) در شهر دبی برگزار شود و گفته شده که استقلال نیز موافقت خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده است.

از سویی دیگر؛ تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز به تورنمنت اتحادیه بریکس دعوت شده که احتمالاً با حضور تیم‌هایی از کشورهای برزیل، چین، آفریقای جنوبی روسیه، قطر و هندوستان در روسیه برگزار خواهد شد. سپاهان اصفهان سابقه رویارویی 2 بازی تدارکاتی دوستانه با زنیت‌سن‌پترزبورگ در روسیه و تهران را در کارنامه داشته است.

در نهایت هم گفته می‌شود که یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از باشگاه خواستار برگزاری اردوی خارج از کشور شده. گفته می شود محل مورد نظر او امارات است اما هنوز برگزاری این اردو قطعی نشده است و اگر این اتفاق رخ بدهد، احتمالاً استقلال و پرسپولیس در یک بازه زمانی مشترک در امارات متحده عربی اردو خواهند داشت.