بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| به‌روزرسانی؛ رزرو ۳ مدال برای کوراش‌کاران/ صید ۲ مدال توسط تیم‌های قایقرانی

روز نهم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با پی‌گیری رقابت‌های ورزشی در هانگ‌ژوی چین آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش نسیم اشراق؛ نوزدهمین دوره رویداد بازی‌های آسیایی در هانگ‌ژو از روزهای گذشته به شکل رسمی با پی‌گیری مسابقات مختلف در رشته‌های ورزشی متفاوت آغاز شده که امروز هم در روز نهم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان به رقابت با حریفان خود پرداختند.

اسکیت؛ چهارمی اسکیت بازان مردان  و زنان در 3 هزار متر سرعت

در مسابقات اسکیت بازیهای آسیایی هانگژو، صبح امروز رقابت های اسکیت 3 هزار متر سرعت امدادی در مرکز اسکیت چیان نانگ شهر هانگژو برگزار شد. تیم ملی اسکیت سرعت امدادی مردان کشورمان به فینال 3 هزار متر راه یافت و تیم ملی زنان به عنوان چهارمی دست یافت.

‌در بخش مردان این رقابت ها که امیر بهزاد بروجنی، کیارش شامحمدی، محمدامین حیدری حضور داشتند  حضور داشتند نمایندگان کشورمان با زمان  4:16:520 دقیقه به مرحله فینال راه یافت. چین تایپه، تایلند، ویتنام، کره جنوبی، ژاپن، هند کشورهای حاضر در این مسابقات بودند. تیم مردان در فینال با رکورد 4:16:962  دقیقه بعد از کشورهای چین تایپه، کره جنوبی و هند در رده چهارم قرار گرفت‌.

در بخش زنان نیز نمایندگان کشورمان با زمان 4:41:543 دقیقه در رده چهارم قرار گرفتند. نهال مقدم، نگین شیخی، ملیکا منوجهری راد در این مسابقه به مصاف حریفان رفتند. به دلیل حضور پنج کشور در این بخش، رقابت های  مقدماتی برگزار نشد و مسابقات فینال برگزار شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک  تماشاگر مسابقات

 مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک  در محل برگزاری مسابقات اسکیت نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو حضور یافت  و از نزدیک رقابت ملی پوشان کشورمان را تماشا کرد.  بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم های ملی و هنرجو رییس فدراسیون اسکیت  نیز درکنار هاشمی تماشاگر این رقابتها هستند. این مسابقات هم اکنون در مجموعه ورزشی چیانگ تانک هانگژو  درحال برگزاری است.

تیر و کمان؛ میکس ریکرو برد، میکس کامپوند باخت

تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپورماهانی و مبینا فلاح  در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید و روز جمعه در یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

** تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروز رسید و روز جمعه در یک‌چهارم نهایی به مصاف اندونزی می‌رود.

** تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمد صالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم عربستان رفت و با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۳ به پیروزی رسید. تیم ایران روز پنجشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم مالزی می‌رود.

** تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم تایلند رفت و  با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۸ شکست خورد و حذف شد.

** تیم میکس ریکرو با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. تیم ایران روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

کوراش؛ مدال امیدوند و باقری و آذرنگ قطعی شد

در روز پایانی پیکارهای کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو، ملیکا امیدوند نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم انجمن کوراش فدراسیون ووشو پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم به مصاف «توکاس» از هند رفت. ملی‌پوش کوراش ایران با برتری در این دیدار، به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و‌ مدال برنز خود را قطعی کرد. امیدوند در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «یو لیو» از چین خواهد رفت.

در ادامه رقابتهای روز پایانی پیکارهای کوراش، زهرا باقری دومین نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم به مصاف «سالیوا» از قرقیزستان رفت. ملی‌پوش کوراش ایران با برتری در این دیدار، موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد و‌ مدال برنز خود را قطعی کند.

در ادامه پیکارهای روز پایانی مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو، صادق آذرنگ نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم ایران به مصاف کومار چائوهان از هند رفت. نماینده انجمن کوراش فدراسیون ووشو کشورمان با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف هندی خود به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

دوومیدانی؛ پیرجهان به فینال ۴۰۰ متر نرسید

در ادامه رقابت های دوومیدانی بازی های آسیایی هانگژو صبح امروز مهدی پیرجهان در ماده ۴۰۰ متر مانع در خط استارت قرار گرفت. پیرجهان در این رقابت رکورد ۵۰.۹۵ ثانیه را ثبت کرد و در رده پنجم دسته خود قرار گرفت و نتوانست به فینال صعود کند.

قایقرانی؛ چهارمی آقامیرزایی و رضایی در کایاک

مسابقات قایقرانی آب‌های آرام که از روز ۸ مهرماه در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ هانگژو آغاز شده بود، امروز با برگزای فینال رقابت‌های کایاک و کانو ادامه یافت.

صبح امروز دوشنبه ۹ مهرماه، علی آقامیرزایی در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان با حریفانی از کره، سنگاپور، ازبکستان، چین، قزاقستان، قرقزستان، عراق و هنگ‌کنگ به آب زد و با ثبت رکورد 3:53.255 در جایگاه چهارم قرار گرفت. در این ماده چین، ازبکستان و قزاقستان با ایستادن در رتیه‌های اول تا سوم صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

محمدنبی رضایی ملی‌پوش قایقرانی ایران نیز در کانوی یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان با حریفانی از قزاقستان، ازبکستان، چین، چین تایپه، کره، تاجکستان، هند و اندونزی به رقابت پرداخت.

وی با ثبت زمان 4:19.328 در رتبه چهارم ایستاد. در این ماده چین‌تایپه، ازبکستان و قزاقستان صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

کانوی دونفره ۵۰۰ متر زنان ایران هفتم شد

در ادامه مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام که از صبح امروز دوشنبه ۹ مهرماه در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ هانگژو آغاز شده، هیوا افضلی و مائده شورگشتی دو ملی‌پوش کانوی دونفره ۵۰۰ متر زنان به رقابت با حریفانی از ژاپن، هند، ویتنام، چین تایپه، قزاقستان، اندونزی، تایلند و ازبکستان پرداختند و با زمان 2:12.041 دقیقه هفتم شدند. در این رقابت نمایندگان چین،  قزاقستان و تایلندصاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

پنجمی کاظمی و شفیعیان در کایاک دونفره زنان

رقابت‌های آب‌های آرام بازی‌های آسیایی هانگژو امروز با برگزاری روز نخست مسابقات فینال در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ دنبال شد و هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره 500 متر بانوان در رقابت با حریفانی از هند، کره، سنگاپور، چین، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام و تایلند با زمان 1:57.882 دقیقه پنجم شدند. در این ماده قایقرانان چین، قزاقستان و ازبکستان مدالیست شدند.

ثبت نخستین مدال کایاک دونفره مردان در کارنامه ساعتچی و قویدل

رقابت‌های آب‌های آرام بازی‌های آسیایی هانگژو امروز با برگزاری روز نخست مسابقات فینال در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ دنبال شد. پیمان قویدل و سپهرساعتچی در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان با حریفانی  از تایلند، ازبکستان، قزاقستان، چین، کره، قرقزستان ، سنگاپور و عراق به آب زدند. ساعتچی و قویدل در این رقابت و با زمان 1:39.291 دقیقه صاحب مدال برنز شدند و نخستین مدال ایران آب‌های آرام ایران در کایاک دونفره مردان را در کارنامه خود ثبت کردند. در این رقابت نمایندگان چین و کره مدال‌های طلا و نقره را به دست آوردند.

کانوی دونفره 500 متر مردان ایران برنزی شد

در ادامه رقابت‌های فینال آب‌های آرام بازی‌های آسیایی هانگژو امروز عادل مجللی و کیا اسکندانی در آخرین رقابت نمایندگان کشورمان در روز نخست فینال‌های مسابقات آبهای آرام بازی‌های آسیایی در کانوی دونفره 500 متر مردان به مصاف رقبا رفتند. مجللی و اسکندانی در مصاف با حریفانی از اندونزی، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، کره، ویتنام و هند با زمان 1:57.882 دقیقه سوم شدند و مدال برنز رقابت‌ها را به دست آوردند. در این ماده قایقرانان قزاقستان و ژاپن اول و دوم شدند. این مسابقات فردا با برگزاری 6 رقابت فینال دیگر در هانگژو ادامه پیدا می‌کند.

بیش‌تر بخوانید؛
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| سقوط کاروان ایران به رده دوازدهم؛ بحرین از ما سبقت گرفت

ورزشکاران ایران در روز هفتم در رشته‌های تیراندازی، تیراندازی با کمان، اسکیت، قایق‌رانی آب‌های آرام، کوراش، شطرنج، وزنه‌برداری، کبدی، بدمینتون و دوومیدانی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.​​​​​​

این خبر ادامه خواهد داشت…