آموزش و پرورش در گفتمان سازی شعار سال نقش اساسی دارد/رشد قابل توجه شرکت دانش آموزان خدابنده در جشنواره های جاربن حیان و خوارزمی

مدیر آموزش وپرورش خدابنده در گردهمایی مدیران مدارس سه دوره تحصیلی گفت: آموزش و پرورش در گفتمان سازی شعار سال نقش اساسی دارد. به گزارش اشراق۲۴،به منظور تحلیل و تبیین مسائل آموزشی و پرورشی و دیگر برنامه های مرتبط با نهاد تعلیم و تربیت گردهمایی مدیران مدارس سه دوره تحصیلی در سالن اجتماعات آموزش و […]

مدیر آموزش وپرورش خدابنده در گردهمایی مدیران مدارس سه دوره تحصیلی گفت: آموزش و پرورش در گفتمان سازی شعار سال نقش اساسی دارد.
DSCN0249DSCN0246به گزارش اشراق۲۴،به منظور تحلیل و تبیین مسائل آموزشی و پرورشی و دیگر برنامه های مرتبط با نهاد تعلیم و تربیت گردهمایی مدیران مدارس سه دوره تحصیلی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان خدابنده برگزار شد.

علی اسدی مدیر آموزش وپرورش در این گردهمایی ضمن تقدیر از اقدامات و عملکرد شایسته مدیران مدارس در سال گذشته ابراز امیدواری کرد در سال جدید تلاش ها در خدمت توسعه فرهنگی افزون شود.

وی به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: هرچند در ظاهر آموزش و پرورش در مقولاتی مانند تولید و اشتغال نقش اجرایی ندارد اما این نهاد بزرگ با توجه به ارتباط مستقیم با حدود ۷۰ درصد جامعه می تواند نقش مهم واساسی را در گفتمان سازی ، تئوری پردازی و نهادینه کردن تئوری اقتصادی در اسلام ایفا کند.

اسدی خاط نشان کرد: ایجاد فرهنگ مصرف بهینه ، صرفه جویی، قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر ، ایجاد روحیه کار و خلاقیت ، مسئولیت پذیری، اتکا به خود ، مصرف کالاهای تولید داخل ، تبیین و تشریح مقولات ارزشی مانند انفاق، وقف، خمس و زکات از جمله مسائلی است که آموزش و پرورش می تواند در راستای تحقق شعار سال در مدرسه فرهنگ سازی کند.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده از مدیران مدارس خواست موارد تبلیغی در راستای شعار سال مانند مزین نمودن سر برگ نامه های اداری، تحریر و نصب عنوان شعار سال در مدارس، راهکارهاییی از قبیل آن در برنامه های آغازین ، برگزاری مسابقات نقاشی، مقاله نویسی ، نمایش ، تبیین در همایش اولیا و طرح در شورای معلمان را اجرایی کرده و عملکرد واحدهای آموزشی را جهت تبادل تجارب به اداره ارسال کنند.

اسدی در این گردهمائی از رشد ۲۵ درصدی شرکت دانش آموزان مدارس ابتدایی در جشنواره جاربن حیان و ۱۱۰ درصدی دانش آموزان متوسطه دوره اول در جشنواره نوجوان خوارزمی خبرداد و گفت: در سال تحصیلی جاری با همت معلمان و تلاش دانش آموزان علاوه بر افزایش کمی در کیفیت برگزاری جشنواره ها نیز فوق العاده عمل شده است.

وی از مدیران مدارس خواست بر اساس تحلیل امتحانات نوبت اول باید برای امتحانات نوبت دوم و کنکور سراسری هم خیز بلندی بردارند و با برگزاری کلاسهای جبرانی، تقویتی ، فوق برنامه و مکمل در راستای  بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنند.