توزیع 4هزار و 500 تن کود شیمیایی بین کشاورزان خدابنده‌ای

مدیر جهاد کشاورزی خدابنده گفت: 4هزار و 500 تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

علی رضا اسدالهی در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق با اشاره به توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان، اظهار کرد: از میزان 10هزار تن کودشیمیایی، حدود 4هزار و 500 تن آن بین کشاورزان خدابنده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مساحت کل اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده حدود ۳۳۰ هزار هکتار است افزود: از این مقدار ۳۵ هزار آن جز اراضی آبی و ۲۹۵ هزار آن نیز از زمین‌های دیمی است و ۵ هزار هکتار باقی مانده نیز به سطح باغات در منطقه اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خدابنده ادامه داد: به منظور برداشت بهینه از اراضی آبی و دیمی زیر کشت و باغات این منطقه مقرر شد تا در سال جاری ۱۰ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شود که از این میزان ۴هزار و 500تن توزیع شد و مابقی نیز با برنامه ریزی‌های کارشناسان در اسرع وقت انجام خواهد شد.

اسداللهی بیان داشت: در مصوبه دیگری مقرر شد تا 3هزار و 500 هکتار از باغات منطقه خدابنده سمپاشی شود که تاکنون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سمپاشی حدود هزار و 200 هکتار آن موفق عمل کرده است و به امید خدا تلاش برای سمپاشی باغات باقی مانده نیز در زمان مناسب انجام خواهد شد.

وی افزود: در راستای افزایش بهره‌وری در کشاورزی منطقه، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد بهره‌برداران و سودآوری، فعالیت‌های تولیدی و کشاورزی و مضافا در جهت تغییر بهینه الگوی کشت و تولید محصولات سالم و ارگانیک، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در تلاش است تا با تسهیل کارهای اداری کشاورزان و ترغیب آنها به انگیزه مضاعف در رونق اقتصاد کشاورزی، مشکلات پیش روی آنها را مرتفع کرده و با معرفی کشاورزان پیشرو جهت اخذ تسهیلات بانکی و خرید لوازم کشاورزی اراده و عزم آنها را در اجرای کشاورزی مدرن دو چندان کند و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در بخش کشاورزی جذب کند.