شهد شیرین تحقق اقتصاد مقاومتی در خدابنده با زنبور داری/واسطه گر ها و دلالان حق ما را می خورند

کارآفرین خدابنده ای پرورش زنبور عسل را یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی دانسته است و با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است. به گزارش اشراق۲۴،مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا […]

کارآفرین خدابنده ای پرورش زنبور عسل را یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی دانسته است و با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.SAM_8068SAM_8059SAM_8062SAM_8063

به گزارش اشراق۲۴،مقام معظم رهبری با مکلف کردن مسئولان به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گامی بزرگ در راه اعتلا و آبادانی ایران برداشتند، در این خصوص بسیاری از افراد نیز پیرو فرمایشات رهبر با سرمایه شخصی خود با ایجاد سرمایه گذاری کوچک اما پر بازده برای خود و دیگران نیز ایجاد شغل کردند.

پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان خدابنده ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

محمد علی بهرامی یکی از کارآفرینان خدابنده در زمینه پرورش زنبور عسل به خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: متولد سال ۵۲در شهر سهرورد از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده و تا دوم راهنمائی درس خوانده ام و متاهل و دارای سه فرزند و بسیجی فعال هستم.

وی افزود: قبلا گچ کار بودم و در کنار آن به زنبورداری هم مشغول بودم که پس از مدتی به دلیل مشکلات جسمی که توسط گچ کاری برایم بوجود آمد زنبورداری را به طور جدی ادامه دادم چون دیگر منبع درآمدی برای خانواده نداشتم و باید به یک طریقی خرج خانه را درمی آوردم.

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: قبلا پنج کندو داشتم و ۱۵ میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتم و در حال حاضر ۳۲ کندو دارم و خانواده ام و البته پسر خواهرم نیز به من کمک می کنند و به طور مستقیم برای دو نفر اشتغالزائی شده است.

وی افزود: دوره های زنبور داری را در مسجد جامع قیدار که در زمان های بسیار گذشته برگزار می شد گذرانده ام و تجربه این کار را نیز داشتم چون به صورت عملی کار پورش زنبور عسل را انجام داده بودم و در این زمینه اطلاعات کاملی داشتم.

بهرامی ادامه داد: عسل خوب طبیعی را کیلوئی ۶۰هزار تومان به فروش می رسانم و مردم شهرها و روستاهای مختلف شهرستان خدابنده برای خرید عسل،کندو،موم،ژل رویال و وسائل زنبورداری به من مراجعه می کنند و درآمدم خوب است.

وی افزود: عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و برای کسانی که قند و فشار خون دارند سودمند است و اگر کسی بتواند هر روز یک قاشق عسل ناشتا بخورد هیچ گاه مریض نمی شود.

بهرامی تصریح کرد: در زمان قبل کندوها را به صورت سنتی با چوب معمولی درست می کردیم ولی در حال حاضر مدرن شده است و نجار آنها را می سازد و تمهیداتی برای ملکه مصنوعی برای کندو ها اندیشیده می شود.

وی درباره میزان درآمد سالانه گفت: در آمد سالانه ما متغیر است و بخشی از درآمدمان صرف خرید کندوی جدید و وسایل زنبرداری مانند دستگاه صافی و غیره می شود.

زنبور دار خدابنده ای ادامه داد: بهترین زمان برای بهربرداری از کندوها مرداد ماه است و یکی از آسیب های کندوها ورود زنبورهای وحشی و مزاحم به داخل کندو است که به زنبورهای عسل آسیب می زنند که ما با راهکاری از ورود آنها به کندو جلوگیری می کنیم.

کار آفرین خدابنده ای افزود: برخی اوقات عسل از شهرهای دیگر به شهرستان خدابنده آورده می شود و به مردم عرضه می شود که نامرغوب هم هستند و این کار باعث این می شود که مردم دیگر به ما که عسل مرغوب داریم اعتماد نکنند.

بهرامی ادامه داد: بیمه نیستم و این امر مشکلاتی را برایم بوجود می آورد و منطقه ای که زنبورها را پرورش می دهم چندین دکل مخابراتی وجود دارد که برای زنبورها مشکل زا است.

وی افزود: اگر وام های بیشتر و البته با درصد کمتر به ما واگذار شود قطعا می توانیم برای افراد بیشتری اشتغالزائی کنیم و اقتصاد مقاومتی را در منطقه خودمان محقق کنیم و گامی در در رفع بیکاری جوانان برداریم.

این کارآفرین خدابنده ای در پایان سخنان خود از سپاه شهرستان خدابنده که تسهیلاتی را برای راه اندازی این کار در اختیارش قرار داده بود و همچنین از خبرنگار اشراق۲۴ که کار اطلاع رسانی را انجام می داد نیز تشکر کرد.