اسلام هميشه نيازمند به شهيد است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهادت تزريق خون به پيكر اجتماع است گفت: اسلام هميشه نيازمند به شهيد است، چون هميشه نيازمند به حماسه‌آفرينى است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: انتخابات یازدهم اسفندماه رنگ و بوی حماسه و جهاد داشت و دشمن بیش از هرکس می‌داند که بازنده اصلی این آوردگاه جبهه استکبار بوده است.

وی افزود: این انتخابات را باید در راستای چهار راهبردی که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند ارزیابی و تحلیل کرد که آیا چهار راهبرد مورد مطالبه رهبرانقلاب محقق شد؟

امام جمعه قیدار ادامه داد: در پاسخ باید گفت در بعد امنیتی علیرغم هجمه‌ها و تهدیدهای سنگین دشمنان داخلی و خارجی، شاهد یک انتخابات “امن”، به معنای واقعی آن بودیم که باید از همه دستگاه ها و نیروهای امنیتی سپاه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه به ویژه نیروهای خدوم نیروی انتظامی تشکر و قدرشناسی و قدر دانی کرد.

وی افزود: در بُعد سلامت نیز علیرغم برخی تخلفات در تبلیغات انتخاباتی شاهد انتخابات سالم با کمترین شکایتها، در سطح ملی و کلان بودیم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: انتخابات یازدهم اسفندماه به رغم فضاسازی‌های رسانه ای تا حدود زیادی رقابتی بود و از همه سلایق مختلف در آن شرکت داشتند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: برخی فضاسازی‌ها و مظلوم نمایی‌ها بود که بیشتر بزرگنمایی برای اهداف حزبی و جناحی بود، در این بخش نباید از نقش مهم و مؤثر و بی بدیل صدا و سیما در این میدان خصوصاً با راه اندازی ۲۰۰شبکه تلویزیونی غفلت کرد.

وی افزود: “مشارکت” در انتخابات نیز علی رغم جنگ جهانی رسانه ای و شناختی در یکسال گذشته و نیز وجود مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در نوع خود یک جهاد بزرگ و حماسه ساز بشمار می‌آید که راهبرد شیطانی “تحریم” را و کاهش مشارکتِ زیر ۲۰ درصد را درهم شکست.

امام جمعه قیدار ادامه داد: به همین جهت دیدیم که بعد از شکست تحریم انتخابات اکنون به ” تحریف” آن روی آورده اند و تلاش دارند با شبه‌ افکنی‌های مختلف این رای قوی و پرقدرت را زیرسئوال ببرند.

وی افزود:  برخی از جریانات سیاسی و چهره‌های فعال در انتخابات کسب قدرت و پیروزی در انتخابات را بر نقش آفرینی در افزایش مشارکت ترجیح دادند، بلکه بعضاً برخلاف آن نیز عمل کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که چهار راهبرد “امنیت” و “سلامت” و” رقابت” را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد.

وی افزود: در اینجا لازم می‌دانم ویژه تشکر کنم از مردم شریف، بصیر، ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان خدابنده که مثل همیشه شگفتی آفریدند و حدود 75 در صد در انتخابات مشارکت کردند این مشارکت حداکثری مردم شهرستان در انتخابات می‌طلبد که مسئولین به ویژه مسئولین استانی نگاه ویژه به شهرستان داشته باشند و در رفع مشکلات اساسی شهرستان تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه قیدار به 20 اسفند روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس معدن طلای فرهنگی ملت ايران است كه نيازمند به یک فن‏آوری برای استخراج است.

وی افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب، آنچه در دفاع مقدس قابل ستايش است اين است كه ملتی مقاوم و صبور بتواند در برابر سختی‏ها و زشتی‏های هجمه‏ دردمنشانه دشمن، صحنه‏‌هايی زيبا از ايثار و مقاومت و حماسه را بيافريند كه در نهايت باعث سربلندی آن ملت در دنيا و آخرت باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: راهیان نور بهترین وسیله برای انتقال تجربه‏‌های گرانسنگ جنگ تحمیلى است، تجربه‌هایی که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی با اتكا به توان داخلى از فشارهاى تحریمى دشمن در عرصه‏ هاى مختلف عبور کرد.

وی به 22 اسفند‌ماه روز بزرگداشت شهدا نیز اشاره کرد و گفت: شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شهید بعد از شهادتش هم به‏ عنوان الگو، نماد و اسوه پايدارى و حماسه‏‌سازى و جانفشانى در راه دفاع از كشور و آرمان‏هاى آن نور افشانی می‌کند

وی افزود: شهیدانی مثل سردار بزرگ خیبر «حاج محمد ابراهیم همت» که روز هفدهم اسفند سالگرد این فرمانده عاشورایى بود یا سردار رشید سپاه اسلام مهدی باکری فرمانده دلاور لشگر عاشورا  یا شهیدحاج “عباس كریمی” فرمانده لشكر 27 محمدرسول اللَّه(ص) یا شهید حاج عبدالحسین برونسی  که ایام شهادت این سرداران رشید اسلام است.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: شهادت تزريق خون به پيكر اجتماع است و شهدا هستند كه به پيكر اجتماع و در رگ‏هاى اجتماع به ویژه آن جاهائی که دچار كم‏‌خونى هستند و روحیه حماسه در آنها مرده، خون تازه وارد مى‌‏كنند و آن حماسه مرده را از نو زنده مى‏‌كنند، لذا اسلام هميشه نيازمند به شهيد است، چون هميشه نيازمند به حماسه‏‌آفرينى است.

وی افزود: هدف حضرت امام(ره) هم از تاسیس بنیاد شهید تداوم خط سرخ شهادت بود و محوری ترین فعالیت بیناد شهید باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: باید شهدا به عنوان الگوی برتر به نسل جوان معرفی شود و این ممکن نیست مگر این که یاد و خاطره شهدا را زنده کنیم به همین خاطر مقام معظم رهبری فرمودند” زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست”.

وی افزود: براى نهادينه‏‌كردن فرهنگ غنى و عزت‏ بخش شهادت، بايد تلاش کرد تا آن‏را به‏‌صورت فرهنگ عمومى در جامعه درآورد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: نسل سوم انقلاب کسانی هستند که نه فضاى انقلاب را درك كرده‌‏اند، نه طعم سختى‏‌ها و دشوارى‏‌هاى آن‏را چشيده‌‏اند، اين نسل جنگ را نديده است، از آنچه بر كشورش گذشته بى‌‏اطلاع است،اگراین نسل با فرهنگ شهادت و ایثار پيوند نخورد، يقيناً گرفتار گرگ‌های درنده ای که در کمین نشسته‌اند خواهد شد.

وی به18 اسفند؛ سالروز تشكیل كانون‏‌هاى فرهنگى مساجد نیز اشاره کرد و گفت: مساجد از پایگاه‏‌هاى مهم نظام اسلامى است که تأثیر بسیار زیادى در شکل گیری ، پیروزى و بقاء و انتشار انقلاب اسلامى داشته و در واقع مساجد به عنوان هسته مركزى انقلاب اسلامى به شمار می‌آید.

امام جمعه قیدار ادامه داد: با توجه به ظرفیت عظیم مساجد، کانون‌های مساجد با هدف فعالیت‌های فرهنگی و تربیت جوانان مومن  انقلابی و در راستای مبارزه با نفوذ فکری و فرهنگی دشمن تشکیل شد، لذا کانون‌های مساجد می‌تواند به عنوان هسته‌های مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمن باشد و هدایت فرهنگی جامعه و بصیرت‌دهی فرهنگی را بر عهده بگیرد.