راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک با سرمایه کم و مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در تولید و اشتغال ضروری است

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان در همایش اقتصاد مقاومتی در خدابنده گفت: در شرائط جامعه امروز راه اندازی واحدهای ولیدی کوچک با سرمایه کم و مشاغل خانگی  و صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در تولید و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و باید بیشتر به آن توجه بشود. به گزارش […]

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان در همایش اقتصاد مقاومتی در خدابنده گفت: در شرائط جامعه امروز راه اندازی واحدهای ولیدی کوچک با سرمایه کم و مشاغل خانگی  و صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در تولید و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و باید بیشتر به آن توجه بشود.

به گزارش اشراق۲۴،به مناسبت هفته بسیج همایش اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی سپاه خدابنده در دانشگاه پیام نور شهر قیدار برگزار شد.

در ابتدا طهماسبی دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده اظهار کرد: اقتصاد شهرستان خدابنده وابسته به حوزه کشاورزی است و کارآفرینان این شهرستان به این نکته توجه کنند و در این زمینه فعالیت کنند.

وی به تبیین اهداف برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در خدابنده اشاره کرد و گفت: بیان مفاهیم کارآفرینی،شناخت فرصت ها و ظرفیت های شهرستان،راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک با سرمایه کم،تشویق و ترغیب افرادی که در صدد آغاز کسب و کار از مهترین اهداف این همایش است.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده ادامه داد: اقتصاد کشورها بستگی به اختیارات دولت ها به سه دسته آزاد و رقابتی،متمرکز و کاملا دولتی و مختلط که ترکیبی از اقتصاد دولتی و خصوصی است تقسیم می شود.

وی افزود: اقتصاد اکثر کشورها مختلط است و اقتصاد کشور ما سه بخش دولتی،خصوصی و تعاونی تشکیل شده است و اقتصاد ما به بخش خصوصی واگذار می شود و دولت بر آن نظارت دارد و فرهنگ کار تیمی و دسته جمعی و تعاونی نیز دخیل است که باید تقویت شود.

طهماسبی ادامه داد: سرمایه گذاری در حد کم و تقویت بخش خصوصی بسیار اهمت دارد و فرهنگ کارآفرینی را باید تقویت کنیم و ترویج دهیم. و کار آفرین باید مسیر ایده پردازی تا انجام کار را با دانش و آگاهی طی کند تا ریسک کارش کم شود و بخش خصوصی موتور محرکه رشد اقتصادی است.

در ادامه کرامتی معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: شهرستان خدابنده در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشرو است و عمل به منویات رهبری در این زمینه بسیار راهگشاست و اقتصاد بحث مهمی است که باید آسیب پذیری آن را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در شرائط جامعه امروز راه اندازی واحدهای ولیدی کوچک با سرمایه کم و مشاغل خانگی  و صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در تولید و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و باید بیشتر به آن توجه بشود.

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: در زمینه کشاورزی تامین نیروی کارآزموده،آب،ایجاد شبکه های آبیاری نوین،تولید محیط های کنترل شده و کشت جایگزین،بازار،بهره وری که با انتقال تکنولوژی نوین به مزرعه و دانش فنی میسر می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه دو کارآفرین برتر شهرستان خدابنده قاسمی مدیر عامل شرکت سپید کاران خدابنده در زمینه قارچ و جواد دین محمدی در حوزه صنایع دستی و گردشگری مطالبی را درباره کارآفرینی خود بیان کردند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از چند نفر از کارآفرینان برتر شهرستان خدابنده با اهداء لوح و جایزه تجلیل شد.