احسان و نیکوکاری،بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می کند

امام جمعه قیدار در آستانه 14 اسفند که روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است گفت:  از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دو دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است یکی به دلیل اینکه زمینه های نابودی جامعه را از بین می برد و دیگر اینکه بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می کند […]

13911214امام جمعه قیدار در آستانه 14 اسفند که روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است گفت:  از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دو دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است یکی به دلیل اینکه زمینه های نابودی جامعه را از بین می برد و دیگر اینکه بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می کند و دل ها را به هم نزدیک می کند و باران رحمت الهی را بر جامعه سرازیر می سازد.

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در آستانه 14 اسفند که روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است اظهار کرد: از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دو دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است یکی به دلیل اینکه زمینه های نابودی جامعه را از بین می برد و دیگر اینکه بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می کند و دل ها را به هم نزدیک می کند و باران رحمت الهی را بر جامعه سرازیر می سازد.

وی افزود: خداوند متعال می فرماید:« وَ فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُونَ» (ذاریات/22) رزق و روزی شما در آسمان است وقتی روزی در آسمان است آیا دست ما از آن کوتاه است ؟ پس چگونه ما می توانیم به آن دست پیدا کنیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یک نردبان معرفی می کند می فرماید:«اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَة»(بحار/ج73/ص 318) با صدقه درخواست نزول رزق کنید. و نیز حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرمایند:«مواساة الأخ في اللَّه عزّ و جلّ تزيد في الرّزق.» برای خدا مواسات و یاری رساندن به برادر دینی در راه خدا باعث افزایش روزی می شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم مهربان و نیکوکار کشورمان امسال نیز مثل سال های گذشته، با شعار اکرام فاطمی ،شور نیکوکاری در همایش عظیمی که تبلور نوع دوستی ، نیکوکاری و مهر ورزی آنان است شرکت می کنند و دست های پر مهر و محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکان می کشند.

طالبی اضافه کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی ، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است،در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است، بدین مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.