۷۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش کمیته امداد خدابنده هستند/وجود بیش از ۲۵ هزار صندوق کمیته امداد در خدابنده

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده از مشارکت ۴ میلیارد ریالی خیرین خدابنده‌ای در طرح محسنین و اکرام ایتام خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کودک و نوجوان در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین تحت پوشش کمیته امداد خدابنده هستند. غدیر خلجی، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با […]

۱۳۹۳۰۲۲۱۰۰۰۴۳۱_PhotoAمدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده از مشارکت ۴ میلیارد ریالی خیرین خدابنده‌ای در طرح محسنین و اکرام ایتام خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کودک و نوجوان در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین تحت پوشش کمیته امداد خدابنده هستند.

غدیر خلجی، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق۲۴، گزارشی از نحوه اجرایی شدن دو طرح عمده و پردرآمد جمع‌آوری صدقات و طرح اکرام ایتام ارائه کرد و گفت: بر اساس اطلاع رسانی مطلوب کمیته امداد این دو طرح به نحو مطلوبی در بین مردم جاسازی شده است.

وی محل هزینه‌کرد صدقات را حل مشکلات معیشتی جامعه هدف این نهاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد شهرستان خدابنده در قالب طرح شهید رجایی و مددجویی ساماندهی شده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده  ادامه داد: در دوره آموزشی اعضای کانون‌های پیروان ولایت موضوعاتی از قبیل آموزش روش‌های صحیح مطالعه و برنامه‌ریزی تحصیلی با ارائه مثال‌های کاربردی، تمریناتی در راستای تقویت تمرکز، ماهیت اصلی اعتماد به نفس واقعی و راستین، تقویت خود باوری و اعتماد به نفس، مدیریت زمان و اولویت‌بندی در کارها به مددجویان حاضر در دوره آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه طرح صدقات و اکرام ایتام دو طرح مهم اجرایی توسط کمیته امداد است، اظهار کرد: اجرای طرح اکرام ایتام از ۱۶ سال قبل آغاز و در مدت زمان اجرای این طرح مشارکت خیران مطلوب بوده و نتایج خوبی در کمک به جامعه هدف حاصل شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کودک و نوجوان در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین تحت پوشش کمیته امداد خدابنده هستند، گفت: در ۵ ماهه امسال ۴۲۱ نفر از ایتام و ۲۷۹ کودک از خانواده‌های نیازمندان در قالب طرح محسنین تحت پوشش خدمات این نهاد بودند و تعداد حامیان همکار در این طرح ۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ارزش کمک‌های حامیان در این مدت ۳ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال به صورت نقدی و کالایی بود.

خلجی همچنین به‌ اجرای طرح جمع‌آوری صدقات در شهرستان خدابنده اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد صندوق‌های کمیته امداد در خدابنده ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق در قالب صندوق‌های کوچک، بزرگ و متوسط است.

این مسئول خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های کمک معیشت، درمان، تهیه مسکن، پرداخت اجاره بها، خدمات فرهنگی، ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان، پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان، پرداخت وام کارگشایی، پرداخت کمک‌های موردی ابن‌السبیل هزینه‌ می‌شود.