۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی در خدابنده پرداخت شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خدابنده از پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

معصومه شیری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده برای حوزه صنایع دستی در سال جاری در شهرستان خدابنده ۳۲میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی گفت: 365 مورد کارگاه‌های خانگی در سطح شهرستان خدابنده داریم و 11مورد کارگاه‌های تولیدی نیز در سطح شهرستان فعالیت می‎‎کنند که ۲مورد تولیدی چرم، یک مورد تولیدی گلیم،و هشت مورد تولیدی چاقو است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خدابنده ادامه داد: از لحاظ ایجاد فروشگاه صنایع دستی می‌توان به ۳ مورد اشاره کرد و تعداد صنعتگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صنایع دستی شهرستان به ۱۱۲ نفر می ‌سد.

این مسئول در ادامه میزان تسهیلات پرداخت شده برای حوزه صنایع دستی در سال جاری در شهرستان خدابنده را  ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و در مورد حوزه گردشگری در سطح شهرستان گفت: تعداد هتل ۱ مورد،تعداد خانه مسافر و سوئیت ۹ مورد،تعداد مهمان پذیر ۲ مورد،تعداد خانه های بوم گردی ۳۸ مورد،تعداد سفره خانه‌ها ۵ مورد،تعداد رستوران بین‌راهی ۲ مورد،تعداد مجتمع گردشگری ۵ مورد است که خوشبختانه پذیرای بسیاری از مسافرین در طول سال هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی اضافه کرد: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال شهرستان ۱ مورد و تعداد مجتمع های خدماتی و رفاهی در حال ساخت ۴ مورد است و تسهیلات پرداختی در سال جاری برای تاسیسات گردشگری شهرستان مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است.