۲۷ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده خانه دار می شوند/ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: با اتمام طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) در مناطق روستایی و شهری این شهرستان، بیش از هفت هزار معلول شناسایی شدند و ۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده  در سال جاری با ارائه تسهیلات ویژه، صاحب مسکن می شوند. عصمت نصیری،رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت […]

هعهغ.jpgرئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: با اتمام طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) در مناطق روستایی و شهری این شهرستان، بیش از هفت هزار معلول شناسایی شدند و ۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده  در سال جاری با ارائه تسهیلات ویژه، صاحب مسکن می شوند.

عصمت نصیری،رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد:مقوله اشتغالزایی یکی از اصلی ترین و اولویت دارترین راهبردهای سازمان بهزیستی برای معلولین تحت پوشش است.

وی اشتغال را اصلی ترین تأمین کننده درآمد هر فرد در خانواده دانست و سازمان بهزیستی را در  ابعاد مختلف زندگی به عنوان ابزار توانمندساز برشمرد.

وی با بیان اینکه توانمند سازی و قادر سازی معلولین و مددجویان به عنوان اصلی ترین راهبرد سازمان تنها از طریق ایجاد اشتغال پایدار صورت می گیرد افزود: مسئولین باید فرصت های برابر در جامعه فراهم کنند تا وضعیت اشتغال معلولین بهبود پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون زمان اقدام و عمل است و باید از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در معلولین استفاده کرد و در مسیر اشتغال و خود کفائی هدایت شود افزود: در زمان حاضر حدود ۱۶ هزار نفر در خدابنده تحت پوشش بهزیستی هستند که به یک هزار و ۴۰۰ نفر از آنان مستمری ماهانه پرداخت می شود و از ۲ هزار و ۵۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی در خدابنده، یک هزار و ۶۰۰ خانواده فرزند معلول دارند.
نصیری به اهمیت اشتغال زایی در کاهش آسیب های اجتماعی و لزوم ایجاد زمینه های اشتغال برای مددجویان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بهزیستی خدابنده در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان و زنان سرپرست خانوار بعد از شهرستان زنجان در رتبه دوم استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۶۴ نفر از جامعه هدف بهزیستی در خدابنده اشتغال ایجاد شد و این در حالی بود که تعهد بهزیستی این شهرستان اشتغال زایی برای ۷۲ نفر بود.
نصیری با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۸۰ زن سرپرست خانوار در خدابنده از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، ادامه داد: هفت گروه همیار زنان سرپرست خانوار در این شهرستان فعال هستند که در رشته هایی همچون خیاطی، گلیم بافی، لحاف دوزی، در جهت توانمندسازی جامعه هدف تلاش می کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه هم اکنون ۲۷ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در این شهرستان شناسایی شده اند، گفت: این خانواده ها در سال جاری با ارائه تسهیلات ویژه، صاحب مسکن می شوند.

وی افزود: با معرفی مشاغل،مددجویان و معلولین می توانند بنا به وضعیت جسمانی خود بعد از طی مراحل آموزش به صورت رایگان در شغل مورد نظر فعالیت کنند و آنها نیز به سهم خود در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.