گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم ۴ منطقه آموزشی شهرستان خدابنده

کارگاه آموزشی و گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه ادارات آموزش وپرورش خدابنده ،افشار، بزینه رودو سجاس رود به صورت قطبی در دبیرستان شهید مفتح شهر قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق۲۴،کارگاه آموزشی و گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه ادارات آموزش وپرورش خدابنده ،افشار، بزینه رودو سجاس رود به صورت قطبی در دبیرستان شهید […]

DSCN9972کارگاه آموزشی و گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه ادارات آموزش وپرورش خدابنده ،افشار، بزینه رودو سجاس رود به صورت قطبی در دبیرستان شهید مفتح شهر قیدار برگزار شد.

به گزارش اشراق۲۴،کارگاه آموزشی و گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه ادارات آموزش وپرورش خدابنده ،افشار، بزینه رودو سجاس رود به صورت قطبی در دبیرستان شهید مفتح شهر قیدار برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور آقاجانلو رییس اداره  آموزش متوسطه نظری و پیش دانشگاهی، عباسی کارشناس و خانم نسیمی سرگروه مدیران متوسطه  اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان و ۵۲ نفر از مدیران برگزار شدبرنامه های آموزش متوسطه دوره دوم در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ تبیین وتشریح شد.

علی اسدی مدیر آموزش وپرورش شهرستان خدابنده در این گردهمایی در سخنانی اظهارداشت: تحولات نظام جدید ساختار آموزشی امسال به پایه دهمم رسیده استو آموزش ضمن خدمت کتب جدید التالیف برای دبیران تا آغاز سال جدید تحصیلی برگزار میشود.

اسدی افزود: آموزش متوسطه به خاطر رسیدن دانش آموزان به دوره نوجوانی و چالش های موجود جامعه بسیار حساس است که باید برنامه ریزی لازم در هدایت بهینه دانش آموزان و آموزشهای مطلوب صورت بگیرد.

در ادامه معصوم اکرادلو معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان خدابنده گزارشی از برنامه ها وموفقیتهای سال تحصیلی گذشته و نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده رابیان کرد.

آقاجانلو رییس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل در این گردهمایی کارگاه آموزشی مدیران را تشکیل و شاخصهای آموزشی،نحوه تدوین برنامه عملیاتی، برنامه های آموزش متوسطه نظری،اجرای طرحهای همایش همیار معلم، کمیته پیشرفت تحصیلی، برگزاری کلاسهای تقویتی، و نحوه استقرار پایه دهم را برای شرکت کنندگان تبیین کرد.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده در جلسه کمیته برنامه ریز ی اظهارداشت: استقرار پایه دهم با توجه به درس‌های جدید این پایه از برنامه های اولویت دار آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ است که بیش از هزار دانش آموز خدابنده ای برای اولین بار وارد کلاس دهم می شوند.

علی اسدی در این جلسه  اهمیت همکاری و هدایت تحصیلی دانش آموزان را بیان کرد وافزود:استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش ۴ عامل مهم در هدایت تحصیلی دانش‌آموز است وآماده‌ سازی معلمان و مدیران مدارس برای تدریس دروس کلاس دهم یک عزم همگانی را  می‌طلبد .

وی افزود: استقرار پایه دهم و اجرای هدایت تحصیلی نیاز به مساعدت و همکاری اولیای دانش‌آموزان و مشاوران حاضر در مدارس داردرشد متوازن تحصیلی را شاهد باشیم.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده  از  آماده‌سازی نیروی انسانی و تامین مدرسی با توجه به سرفصل‌های دروس جدید  خبر داد وافزود:۴ ماده درسی  مهم و اساسی انسان و محیط زیست،انسان وسلامت،تفکرو سواد رسانه ای و کار آفرینی در سال تحصیلی آینده به دورس متوسطه دوره دوم اضافه میشود که دبیران این دروس در کلاسهای ضمن خدمت نحوه تدریس آنها شرکت خواهند کرد.

همچنین علی اسدی در حاشیه سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهارکرد: این اجلاس به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب شده و برنامه های پیش بینی شده و قابل عملیاتی برای سال تحصیلی جدید را مورد ملاحظه قرار می دهد. علاوه بر آن در کمیته های اجرایی تعامل با روسا ، آشنایی با مشکلات و مسائل آموزش و پرورش دیگر مناطق، استفاده از تجارب ارزشمند دیگران ،آشنایی با راه های غلبه بر مشکلات ، آموزش و پرورش تطبیقی ، همکاری و همفکری فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون گرایی ، دقت و توجه به مقوله ی سنجش و ارزشیابی و قانونمند کردن آن،اجرای طرح رتبه بندی معلمان و اجرای طرح موفق المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از عملکردهای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

اسدی اظهار کرد: سازماندهی و ساماندهی بهینه ی نیروی انسانی در سال جاری ، افزایش اعتماد فرهنگیان به آموزش و پرورش ،کسب رتبه اول استان در کنکور سراسری، کسب رتبه های برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی –  علمی، جذب صد در صدی دانش آموزان لازم التعلیم ، کسب رتبه ی دوم استان در سوادآموزی بزرگسالان و کسب رتبه ی اول استان در طرح صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف از اقدامات آموزش و پرورش خدابنده است.