کمک رسانی به ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند با اجرای طرح دست های مهربانی در خدابنده+تصاویر

در طی مراسمی با عنوان “دست های مهربانی” به تعداد ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند که از طریق اداره بهزیستی و کمیته امداد به اوقاف معرفی شده بودند از عواید موقوفات قیدارنبی (ع) کارت هدیه اهدا شد. به گزارش نسیم اشراق،همایش بزرگ دست‌های مهربانی در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده به همت اداره کل اوقاف و […]

در طی مراسمی با عنوان “دست های مهربانی” به تعداد ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند که از طریق اداره بهزیستی و کمیته امداد به اوقاف معرفی شده بودند از عواید موقوفات قیدارنبی (ع) کارت هدیه اهدا شد.

به گزارش نسیم اشراق،همایش بزرگ دست‌های مهربانی در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان و در راستای در راستای اجرای امینانه عواید موقوفه قیدار نبی برگزار شد.
در حاشیه این مراسم به تعداد ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند که از طریق اداره بهزیستی و کمیته امداد به اوقاف معرفی شده بودند از عواید موقوفات قیدارنبی (ع) کارت هدیه اهدا شد.
همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
وقف یک سنت حسنه برای جبران نیازمندی‌های جامعه است
در این همایش سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خدواند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آنها عطا می‌کند. وقف، صدقه جاریه‌ای است که در بلندمدت، اثرات مثبت و منفعت آن به مردم می‌رسد و فقط منحصر به فقرا نیست.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند. ساخت صدها مسجد، مدرسه، کتابخانه و دانشگاه در کشورهای اسلامی، از برکات وقف است که خیر آن به واقفانش برای همیشه خواهد رسید.
همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت زیادی قائل بوده و در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات‌الصالحات اشاره شده که یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.
وی افزود: شایسته است که همه ما مسلمانان به اهمیت مسئله وقف آگاه باشیم و از دستورات خداوند و رسول اکرم(ص) درباره وقف به درستی پیروی کنیم.
حفظ کرامت افراد از اولویت‌های اوقاف و امور خیریه است
در این مراسم حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده اظهار کرد: اوقاف با طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار خدمات لازم را به اقشار نیازمند ارائه می‌دهد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه به منظور بهره‎وری بیشتر از موقوفات به توسعه آنها پرداخته و طرح‌های عمرانی و خدماتی از این محل اجرایی می‌کند، گفت: بر همین اساس طبق نیات خیران اقدام به اجرای طرح‌های عام‌المنفعه می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ کرامت افراد از اولویت‌های اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه عمل امینانه اوقاف شهرستان خدابنده در هر زمینه به اقشار مردم کمک کند.

این مسئول اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به منظور ترویج سنت حسنه وقف طرح‌های متعددی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اوقاف با  طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار خدمات لازم را به اقشار نیازمند ارائه می‌دهد، بیان کرد: این طرح به صورت سالانه و در آستانه عید نوروز اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح دست‌های مهربانی بهره‌وری بیشتر از موقوفات است، اضافه کرد: البته هزینه‌کرد موقوفات دقیقا بر اساس نیات واقفان خیراندیش و در راستای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

محمدی با اشاره به بازخورد مثبت طرح دست‌های مهربانی و شناسایی افراد نیازمند در این طرح با کمک کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: طی سنوات گذشته اجرای این طرح توسعه یافته و مردم نیز مشارکت مطلوبی در کمک به خانواده‌های نیازمند داشته‌اند.

این مسئول گفت: در این طرح درآمد موقوفات شهرستان خدابنده که برای کمک به فقرا و نیازمندان در نظر گرفته شد به‌ صورت هدفمند به این افراد تعلق گرفت.

همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
 هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در جمع مردم قیدار اظهار کرد: کمیته امداد با بهره‌گیری از اندیشه‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری کارکردهای محرومیت زدایی خود را در بخش‌های مختلف با استفاده از کمک‌های خیران به نیازمندان عرضه می‌کند.
وی گفت: انسان برای رسیدن به توحید باید استدلال کرده و برای رسیدن به رشد و فضای باز توحید و قرار گرفتن در مسیر الهی تلاش کند تا به ایمان برسد، ایمانی که در کنار عمل صالح قرار گیرد و چه عملی بالاتر از رسیدگی اثربخش به نیازمندان وجود دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه هرچیزی که نزد انسان است روزی به پایان می‌رسد و آنچه که نزد پروردگار است باقی و ماندنی بوده و از ماندنی‌ترین اعمال نزد خداوند رسیدگی به حال نیازمندان است، گفت: امروز کمیته امداد با تاسی به ائمه معصومان (ع) و تاکیدات خداوند متعال در قرآن کریم برای سبقت در خیرات، فضایی برای سبقت در خیرات در کمک به همنوعان به ویژه ایتام ،سالمندان و بیماران خاص و صعب‌العلاج با هدف حفظ کرامت انسانی و عزت نفس نیازمندان فراهم کرده است.
صفری افزود: انفاق در راه خدا موجب ایجاد همبستگی و تکامل اجتماعی و شکل‌گیری ایمان در کنار عمل صالح کمک به نیازمندان و حیات طیب برای انسان شده و بالاترین آرامش انسان ،آرامش روح و روان است که کار خیر بهترین آرامش دهنده روان انسان است.
صفری در پایان از کمک ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تو مانی خیران خدابنده‌ای به نیازمندان در قالب طرح های مختلف از ابتدای سال تاکنون خبر داد و ضمن قدردانی از حضور خیران در جشن نیکوکاری امسال و همراهی رسانه ها و ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی، امیدوارم مردم خیر استان زنجان امسال را با احسان به همنوع به پایان رسانده و سال جدید را با همدلی با نیازمندان آغاز کنند.