کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است/شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است و موفقیت و آسودگی خاطر مرد نیز، به نوع رفتار و برخورد زن درون خانه بستگی دارد. به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: وجود مقدس […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است و موفقیت و آسودگی خاطر مرد نیز، به نوع رفتار و برخورد زن درون خانه بستگی دارد.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) عصاره‌ی نیکی‌ها و ارزش‌ها، جلوه‌ای از صفات جمال و جلال خداوند در عالم هستی است. زندگی درخشان و سراسر نور این بانوی بزرگوار ، الگویی برای همه‌ی انسان‌ها به‌ویژه زنان مسلمان است تا با تأسی به شیوه‌ی زندگی،روش‌های تربیتی و سیره‌ی عملی آن حضرت‌ به سعادت دوجهان نایل آیند.
وی افزود: نامگذاری این روز به روز مادر و آغاز هفته بزرگ‌داشت مقام زن در آن روز ، بیانگر جایگاه رفیع و والای زن درتفکر الهی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، است که درتاریخ پرافتخار این سرزمین زیباترین تابلوی عشق وایثار را به تصویر کشیده‌اند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است. موفقیت و آسودگی خاطر مرد نیز، به نوع رفتار و برخورد زن درون خانه بستگی دارد.
وی افزود: زن در خانواده نقش محوری دارد نقش‌های همسری و مادری، دو نقش بی بدیل زنان در جهان‌آفرینش است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می‌کند که بهترین اسوه در همه این ابعاد وجود مقدس حضرت زهراست که در حجره کوچک و خانه محقر خود انسان هائی تربیت کرد که نورشان از عالم ملک تا ملکوت اعلی می درخشد. مادران باید بدانند که دامنشان بهترین مکتب و بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آنجا تربیت می شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: زنان و مادران در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش مؤثر و کلیدی، موجب شده که نوک تیز حمله دشمن در جنگ نرم متوجه زنان جامعه شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد:  آنان به خوبی دریافتند که اگر موفق به تغییر فرهنگ زنان یک قوم گردند آن جامعه را می توانند عوض کنند چون می دانند عمود خیمه خانواده های اسلامی مادر است اگر این عمود بخوابد خیمه خانواده ویران می شود به همین خاطر غرب به شدت بر روی این مسأله با حساسیت تمرکز کرده تا عفت و حیای زن لکه‌دار کند و غیرت مرد را ضعیف کند.
وی افزود: اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته؛ اجازه نداده. حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است؛ حجاب وسیله‌ی محدودیّت زن نیست.

امام جمعه قیدار به ۲۲اسفند ماه اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و سالروزتاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸نیز اشاره کرد و گفت: شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است.
وی افزود: شهید بعد از شهادتش هم به‏عنوان الگو، نماد و اسوه پایدارى و حماسه‏سازى و جانفشانى در راه دفاع از کشور و آرمان‏هاى آن نور افشانی می کند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‏هاى اجتماع به ویژه آن جاهائی که دچار کم‏خونى هستند و روحیه حماسه در آنها مرده، خون تازه وارد مى‏کنند. و آن حماسه مرده را از نو زنده مى‏کنند، لذا اسلام همیشه نیازمند به شهید است، چون همیشه نیازمند به حماسه‏آفرینى است.
وی افزود: در هر جامعه ای که فرهنگ شهادت و ایثار در آن جریان داشته باشد و بالاترین آرزوی رهبر و افراد آن جامعه شهادت باشد آن جامعه زنده است و هیچ نیرو و قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هدف حضرت امام هم از تاسیس بنیاد شهید تداوم خط سرخ شهادت بود. محوری ترین فعالیت بیناد شهید باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه باشد باید شهدا به عنوان الگوی برتر به نسل جوان معرفی شود و این ممکن نیست مگر این که یاد و خاطره شهدا را زنده کنیم به همین خاطر مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی افزود: براى نهادینه ‏کردن این فرهنگ غنى و عزت‏بخش باید تلاش نمود تا آن‏را به‏ صورت فرهنگ عمومى در جامعه درآورد نسل سوم انقلاب کسانی هستند که نه فضاى انقلاب را درک کرده‏اند، نه طعم سختى‏ها و دشوارى‏هاى آن‏را چشیده‏اند این نسل جنگ را ندیده است، از آنچه بر کشورش گذشته بى‏اطلاع است،اگراین نسل با فرهنگ شهادت و ایثار پیوند نخورد، یقیناً گرفتار گرگ های درنده ای که در کمین نشسته اند خواهند شد.
امام جمعه قیدار به ۲۰ اسفند روز راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس معدن طلای فرهنگی ملت ایران است که نیازمند فن‏آوری استخراج است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری راهیان نور آن فن آوری است مقام معظم رهبری در دیدار بر زنده نگاه داشتن یاد شهادت و فرهنگ دفاع مقدس تاکید داشتندبا نگاهی به روش و سیره رهبر معظم انقلاب در طول سالهای گذشته بعد از جنگ تحمیلی، مشاهده می کنیم که ایشان همواره به‏دنبال تذکر این امر مهم بوده‏اند که دفاع مقدس و دوران پرحماسه‏ی آن یک گنج فرهنگی و یک معدن طلای پر ارزش برای ملت ایران بوده است و نباید گذاشت این معدن طلا و این گنج پر ارزش، مورد بی‏توجهی و غفلت واقع شود.
وی افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب، آنچه در دفاع مقدس قابل ستایش است این است که ملتی مقاوم و صبور بتواند در برابر سختی‏ها و زشتی‏های هجمه‏ی ددمنشانه دشمن، صحنه‏هایی زیبا از ایثار و مقاومت و حماسه را بیافریند که در نهایت باعث سربلندی آن ملت در دنیا و آخرت باشد.
امام جمعه قیدار به احسان و نیکو کاری نیز اشاره کرد و گفت: از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دو دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است یکی به دلیل اینکه زمینه های نابودی جامعه را از بین می برد و دیگر اینکه بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می کند و دل ها را به هم نزدیک می کند و باران رحمت الهی را بر جامعه سرازیر می سازد.
وی افزود: در آستانه عید نوروز قرار گرفتیم انشاءاله مردم مهربان و نیکوکار کشور مان امسال نیز مثل سال های گذشته، با شور و شعور در همایش عظیمی که تبلور نوع دوستی ، نیکوکاری و مهر ورزی آنان است شرکت می کنند به حضرت زهرا سلام الله علیها در این ایام اقتدا کنیم که پیراهن عروسی خود را به فقیر بخشید.
امام جمعه قیدار به چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارها و رفتارها که با عنوان چهارشنبه سوری اتفاق می افتد یک خرافه است و از هر گونه حقیقت و واقعیت تهی و خالی است بیشتر کارهائی که در چهارشنبه سوری انجام می گیرد با عقل در تضاد است کارهائی است از روی جهل و نادانی.
کاری که مرگ آفرین، باعث نقص و قطع عضو و خسارات و ویرانی است جاهلانه نیست؟
وی افزود: چرا عبرت نمی گیرند وقتی که همه ساله افرادی را با پیکرهای غرق به خون،عضوهای آسیب دیده، بدن های سوخته ،چشم های کور شده، دست و پاهاهای قطع شده و سایر زیان ها و رنج های ناشی از انفجار مواد محترقه می بینند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: انجام کارهائی که باعث آزار، اذیت و وحشت دیگران و باعث اختلال در امنیت و آرامش اجتماعی می شود شرعا و عرفا گناه کبیره و حرام است و عذاب الهی را یقینا به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: کسانی که این مسائل خرافی را ترویج می کنند جاهلند و شریک جرم و معصیت هستند توصیه می کنم کارها را قبل از انجام با عقل خدادادی بسنجیم کاری نکنیم که پشیمانی بار آورد و یک عمر با ندامت زندگی کنیم.