کتیبه سنگی یازلی داش و قلعه های سهرورد را در روز طبیعت از دست ندهید+تصاویر

کتیبه سنگی یازلی داش و قلعه های  سهرورد از جاذبه های گردشگری شهرستان خدابنده است که مکان دیدنی برای مسافران نوروزی و همچنین روز طبیعت به شمار می آید. به گزارش اشراق۲۴،کتیبه سنگی یازلی داش در جنوب غربی سهرورد،در کنار باغهای جنگلی واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خدابنده است که […]

کتیبه سنگی یازلی داش و قلعه های  سهرورد از جاذبه های گردشگری شهرستان خدابنده است که مکان دیدنی برای مسافران نوروزی و همچنین روز طبیعت به شمار می آید.

به گزارش اشراق۲۴،کتیبه سنگی یازلی داش در جنوب غربی سهرورد،در کنار باغهای جنگلی واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خدابنده است که مکان دیدنی برای مسافران نوروزی و همچنین روز طبیعت به شمار می آید.

این کتیبه شامل نقوش انسانی و خطوط دوران اسلامی است که نقوش انسانی آن شباهت زیادی به نقوش دوران پیش از تاریخی دارند که بر روی بعضی از سفالهای پیش از تاریخی دیده می شود.

در کل،بررسی های جامع و کاملی برای روشن شدن قدمت نقوش و خطوط حک شده بر روی این کتیبه سنگی نیاز است.

IMG_0045IMG_0534IMG_0533

قلعه “اسیران” یا دربار معروف “دردر”

این اثر تاریخی اثری قدیمی با پوشش ساروج بنام اسیران در سهرورد است که ظاهراً در حمله مغول اسراء در آنجا نگهداری می‌شدند.

IMG_0054

قلعه “کیوان”

 قلعه کیوان در جنوب شرقی شهر سهرورد در جنب بقعه ی متبرکه ی امامزاده قاسم ( ع ) شهر سهرورد قرار گرفته و این قلعه با قدمت دوره ساسانی و اسلامی است که در حمله مغولان مورد تخریب قرار گرفته ولی دیواره های قلعه هنوز هم پا بر جا است.IMG_1117IMG_0498