کاهش ناترازی بنزین با بهینه سازی مصرف تا ۶۰ میلیون لیتر در روز

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر بهینه سازی مصرف بنزین در کاهش مصرف و ناترازی بنزین پرداخت.

به گزارش نسیم اشراق،پرویز محمد نژاد قاضی محله عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره میزان ناترازی بنزین در کشور و دلیل بروز این مسئله گفت: در سال جاری ۱۲۰ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که همین متوسط در سال گذشته ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر بود.

وی با بیان اینکه اگر مصرف بنزین را بهینه کنیم میزان مصرف ما به نصف مصرف فعلی می رسد، خاطر نشان کرد: اگر مصرف بنزین را بهینه کنیم 50 تا 60 میلیون لیتر می توانیم صادرات بنزین به سایر کشورها داشته باشیم که درآمد بالایی برای ما خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در این حوزه شرکت های دانش بنیان هم باید ورود کنند و در کنار خودروسازان قرار بگیرند تا مصرف بنزین در خودروهای ما کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس گفت: برای کاهش مصرف بنزین باید به سمت متنوع کردن سبد سوختی هم برویم زیرا در حال حاضر اکثر وسایل حمل و نقل ما بنزین مصرف می کنند، در حالی که ما باید به سمت سایر سوخت ها مثل CNG و LPG برویم.

وی توضیح داد: متاسفانه در سال های گذشته برنامه ریزی برای تولید خودروهای دوگانه سوز انجام نشده است و باید به سمت این خودروها هم برویم.

محمد نژاد در پایان گفت: مشکل دیگر ما که باعث مصرف بالای بنزین شده است این است که خودروهای فرسوده زیادی داریم و این خودروها از رده خارج نمی شوند.