کاشت زعفران و ایجاد صنایع تبدیلی در خدابنده برای تحقق شعار سال/صدور پروانه توسط نظام صنفی برای محصولات خدابنده

فرمانده سپاه خدابنده در قرارگاه جهاد اقتصادی که با موضوع شعار سال با حضور مسئولین مرتبط شهرستان برگزار شد گفت: کاشت زعفران و ایجاد صنایع تبدیلی در خدابنده برای تحقق شعار سال اجرایی می شود و صدور پروانه توسط نظام صنفی برای محصولات خدابنده نیز انجام می شود. به نقل از اشراق24،ولی اله ابراهیمی فرمانده […]

فرمانده سپاه خدابنده در قرارگاه جهاد اقتصادی که با موضوع شعار سال با حضور مسئولین مرتبط شهرستان برگزار شد گفت: کاشت زعفران و ایجاد صنایع تبدیلی در خدابنده برای تحقق شعار سال اجرایی می شود و صدور پروانه توسط نظام صنفی برای محصولات خدابنده نیز انجام می شود.bc4ae378-0b3e-4116-865c-fab2ef88ec3d6bb0b876-ad79-45c3-93e6-60ff5b241f3dce5a4a77-b000-43d7-ac4a-7ad2d91c2461cd4beb32-c985-497a-8a47-8db1a69045e1
به نقل از اشراق24،ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در قرارگاه جهاد اقتصادی که با موضوع شعار سال با حضور مسئولین مرتبط شهرستان در اتاق جلسات شهید کاظمی برگزار شد گفت: سپاه و بسیج شهرستان خدابنده در سال گذشته یک میلیارد و 280میلیون اعتبار در قالب وام در جهت طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان هزینه کرده است.

وی افزود: سپاه شهرستان خدابنده برای امسال که مزین به نام”اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل “است نیز برنامه هایی را پیش بینی کرده است و به حول و قوه الهی و همکاری مردم با توجه به ظرفیت و امکانات شهرستان اقدام و عمل می شود.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: طرح های پرورش ماهی،قارچ،زنبور عسل گلخانه و کاشت زعفران از جمله طرح هایی است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد و با توجه به اینکه عمده محصول شهرستان خدابنده سیب زمینی،گوجه فرنگی و خیار است بقصد داریم در این زمینه صنایع تبدیلی ایجاد کنیم.

این مسئول به دیگر برنامه ها اشاره کرد و تصریح کرد: سپاه شهرستان به شکل اردوهای جهادی با همکاری و هاهنگی سایر ادارات در نظر دارد کاشت نهال،لای روبی قنات،سم پاشی اماکن دامی،سیمانی کردن انهار و جمع آوری محصولات را انجام دهد.

ابراهیمی ادامه داد: در زمینه آموزشی که امر بسیار مهمی در تحقق شعار سال است در نظر داریم که در زمینه ترویج کشاورزی،بهداشت فرهنگی،معنوی و دینی دوره های آموزشی با کمک جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای برگزار کنیم و در بعد عمرانی نیز مرمت و بازسازی خانه بهداشت،خانه عالم،بقاع متبرکه،مدارس،حوزه علمیه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال صدور پروانه از جانب نظام صنفی برای محصولات شهرستان خدابنده انجام می شود و تقویت کالاهای داخلی با خرید کالای داخلی و ایجاد کارگروههای برای شغل آفرینی و جلوگیری از عدم تعطیلی شرکت های تولیدی کوچک و برگزاری نشست ها و همایش ها در خصوص ترویج فرهنگ کار،اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی از دیگر اقداماتی است که اجرا خواهد شد.

این مسئول در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست چون اقتصاد ریاضتی در جایی است که امکانات لازم وجود نداشته باشد در حالی که در کشور ایران بدین گونه نیست و امکانات و شرائط برای اقتصاد مقاومتی فراهم است.

در ادامه جلسه هریک از مسئولین در حیطه کاری خود در زمینه تحقق شعار سال راهکارهایی را ارائه کردند و قرار شد که این جلسه به صورت ماهانه برگزار شود و هر مسئول گزارشی از اقدام و عمل در این زمینه بدهد.