برپائی نمایشگاه تولید محصولات ارگانیک موجب ترغیب کشاورزان می شود/کار گروه علمی کردن کشاورزی در خدابنده+تصاویر

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در کار گروه علمی کردن کشاورزی در خدابنده گفت: اگر نمایشگاهی برای روستائیان در طول سال و نه صرفا در ایامی خاص برپا شود تا آنها محصولات ارگانیک خود را ارائه و به فروش برسانند باعث ترغیب آنها به تولید این گونه محصولات کشاورزی طبیعی و سالم می […]

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در کار گروه علمی کردن کشاورزی در خدابنده گفت: اگر نمایشگاهی برای روستائیان در طول سال و نه صرفا در ایامی خاص برپا شود تا آنها محصولات ارگانیک خود را ارائه و به فروش برسانند باعث ترغیب آنها به تولید این گونه محصولات کشاورزی طبیعی و سالم می شود. dscn8041dscn8032dscn8033dscn8034dscn8035dscn8036به گزارش اشراق۲۴،کار گروه علمی کردن کشاورزی در اتاق جلسات سپاه شهرستان خدابنده برگزار شد.

در ابتدا هر یک از اعضای جلسه گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند و سپس زینعلی مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان به ایراد سخن پرداخت و گفت: در راستای اجرای طرح همگام با کشاورز ۲۷ شبکه در شهرستان خدابنده راه اندازی شده است که ۱۱ شبکه در گذشته اعلام شده بود و اخیرا نیز ۵ شبکه به آن اضافه شده است.

وی افزود: طرح همگام با کشاورز با هدف آگاهی دادن به کشاورزان و افزایش بهره وری اجرا می شود و  ۸۵ درصد عملیات اجرائی آن در بهار و تابستان محقق می شود و ۱۵درصد باقیمانده نیز در فصل پائیز انجام می شود و الویت در این طرح زمانبندی همراه با کیفیت کار است.

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان ادامه داد: در فصل تابستان ۴نفر از شهرستان خدابنده به دوره تسهیل گری که در اردبیل برگزار شد اعزام شدند و هدف از این دوره حل مشکلات با استفاده از نیروهای خود روستا است.

وی افزود: این طرح راهکار جالب،جدید و البته کم هزینه ای است و می تواند مشکلات جزئی روستا را حل کند و مشکلات بزرگتر راهکار های اساسی را می طلبد.

زینعلی ادامه داد: در حال حاضر با مشکل آلودگی محصولات کشاورزی بویژه سیب زمینی مواجه هستیم و علت این امر استفاده بی رویه از مواد شیمیائی است .

وی تصریح کرد: اگر نمایشگاهی برای روستائیان در طول سال و نه صرفا در ایامی خاص برپا شود تا آنها محصولات ارگانیک خود را ارائه و به فروش برسانند باعث ترغیب آنها به تولید این گونه محصولات کشاورزی طبیعی و سالم می شود.

زینعلی یاد آور شد: عدم انجام به موقع اجرای طرح همگام با کشاورز در شبکه ها،عدم استفاده از سامانه پیامکی،عدم برگزاری شورای قشر و امر به معروف و کم کار کردن در ساخت کلیپ فعالیت های بسیج کشاورزی،ضعیف بودن برگزاری جلسات حفظ و قرائت قرآن و کم پوشش دادن فعالیت ها از طریق سایت صالحین بسیج از نمونه کارهای محقق نشده است.

ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده نیز اظهار کرد: بخش کشاورزی در تحقق شعار سال نقش ویژه و کلیدی دارد و در زمان کنونی که دشمن در حال جنگ اقتصادی با کشورمان است فعالیت در این بخش به صورت علمی بسیار راهگشاست.

وی افزود: ما باید به این جمله مدبرانه امام که “ما می توانیم”است ایمان بیاوریم و آن را سر لوحه کارهایمان قرار دهیم و مطمئن باشیم که اگر اینگونه وارد میدان شویم قطعا پیروز خواهیم شد.