پیگیری وضعیت پروژه سلطانیه-قیدار به کبودرآهنگ

فرماندار شهرستان خدابنده به تشریح آخرین وضعیت پروژه ملی سلطانیه-قیدار به کبودرآهنگ پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۱۲ سرمایه‌گذار مراجعه و خواستار سرمایه‌گذاری در این منطقه شده‌اند که در این رابطه تشکیل صورت گرفته است که می‌توان عنوان کرد که بالای ۵۰ درصد از این سرمایه‌گذاران خواستار سرمایه گذاری در صنایع بالا دستی و پایین دستی کشاورزی منطقه هستند.

به گزارش نسیم اشراق،جواد تاراسی، فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ملی سلطانیه- قیدار به کبودر آهنگ اظهار داشت: قطعه دو این پروژه ۳۵ کیلومتر است که در چند ماه اخیر ۵۰ درصد از این قطعه زیر بار ترافیک رفته و افتتاح شده است.
فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه درصدد هستیم ۱۷ کیلومتر باقیمانده از قطعه مذکور تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: قطعه سوم کمربندی قیدار است که این قطعه هم در گذشته افتتاح و از بار ترافیکی شهر کاسته شده است منتها باند دوم این قطعه بعد تکمیل شدن فازهای اصلی و اولویت‌دار تکمیل خواهد شد و در این قطعه فعلا مشکل خاصی وجود ندارد.
تاراسی با بیان اینکه قطعه ۴ از انتهای کمربندی قیدار تا سه راهی پیرمزبان است، گفت: این قطعه ۲۲ کیلومتر است که ۱۱.۵ کیلومتر ( یازده و نیم کیلومتر) از طرف سه راهی پیرمزبان زیر بار ترافیک رفته که روستای حصار این شهرستان را هم شامل می‌شود و قولی که دادند الباقی مانده هم سال بعد تکمیل و افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه قطعه پنجم سه راهی پیر مرزبان تا مرز استان زنجان با همدان را شامل می‌شود، افزود: شاید تکمیل و افتتاح کامل قطعه پنج تا سال ۱۴۰۳ به طول انجامد.
وی با اشاره به اعتبار پروژه سلطانیه_ قیدار و کبودآهنگ اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از بانک عامل در قالب ماده ۵۶ اخذ کرده بودیم که تقریبا ۹ میلیارد تومان از بدهی این پروژه به بانک عامل پرداخت شده است.
تاراسی در ادامه با اشاره به اهمیت و به سرانجام رسیدن این پروژه با بیان اینکه قطعا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ سرمایه گذار مراجعه و خواستار سرمایه‌گذاری در این منطقه شده‌اند که در این رابطه تشکیل پرونده صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: حداقل ۵۰ درصد از این تعداد سرمایه‌گذار آماده استقرار در منطقه هستند که بیش از ۵۰ درصد این سرمایه‌گذاران خواستار سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی کشاورزی شهرستان هستند.۹
تاراسی در پایان گفت: تمام تلاشمان این است که این محور به بهره‌برداری کامل برسد که قطعا تکمیل این پروژه و به سرانجام رسیدن آن در ارتقای شهرستان به ویژه در حوزه کشاورزی تاثیر گذاری بالای برجای خواهد گذاشت.