راه اندازی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در خدابنده/تعویق کارانه پرستاران در خدابنده

مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده گفت: بخاطر کمک به بیماران کلیوی، انجمن حمایت از این بیماران را تشکیل داده ایم تا بتوانیم ذره ای از مشکلات این بیماران را کاهش دهیم. نعمت اله خلجی زواجری مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق،اظهار کرد: شغل پرستاری سراسر شور […]

مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده گفت: بخاطر کمک به بیماران کلیوی، انجمن حمایت از این بیماران را تشکیل داده ایم تا بتوانیم ذره ای از مشکلات این بیماران را کاهش دهیم.

نعمت اله خلجی زواجری مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق،اظهار کرد: شغل پرستاری سراسر شور و عشق است و کسی که عاشق این شغل نباشد نمی تواند در آن فعالیت کند یا موفق باشد.

وی افزود: در پرستاری هم جنبه های عاطفی و هم مسائل درمانی مطرح است و کار ما در بخش دیالیز حساسیت خاص خودش را دارد چون احتمال دارد بیمار به دلیل طولانی بودن دوره درمان یا داشتن مشکل مالی و خانوادگی دچار افسردگی شود وما باید سنگ صبور آنها باشیم و از لحاظ روحی و روانی حمایتشان کنیم.

مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)شهر قیدار ادامه داد: بخاطر کمک به بیماران کلیوی، انجمن حمایت از این بیماران  را تشکیل داده ایم تا بتوانیم ذره ای از مشکلات این بیماران را کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات پرستاران این است که تعداد آنها نسبت به بیماران پایین تر از حد استاندارد است و این امر باعث ایجاد خستگی می شود و امکان رخ دادن خطای پزشکی را بالا می برد می شود و عاملی می شود تا آنها نتوانند خدمات مناسبی به بیماران ارائه دهند.

خلجی ادامه داد: امکانات رفاهی برای پرستاران در بیمارستان ها کافی نیست و دیگر اینکه پرستاران به لحاظ مالی دارای مشکل هستند که البته این مسئله کشوری است و مختص یک شهرستان یا استان نیست.

مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده تصریح کرد: ما انتظار داریم وزارت بهداشت ردیف استخدامی را در استان افزایش دهد که مشکل نیرو جبران شود و پرستارانی که به صورت طرح و پایان طرح فعالیت می کنند باید جذب سازمان پرستاری شوند و پرستارانی که به صورت شرکتی و قراردادی فعالیت می کنند در استان رسمی شوند .

وی افزود: مشکل دیگر این قشر زحمت کش این است که پرداختی های آنها شامل کارانه یا اضافه کاری ،به تعویق افتاده است و اخیرا وزیر بهداشت قول مساعد داده است که مطالبات امسال را تا پایان سال آینده پرداخت کند.

مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیر المومنین(ع)خدابنده ادامه داد: معوقات و کارانه پرستاران بین ۸ تا ۱۰ ماه پرداخت نشده است و علل آن بدهی های سازمان های بیمه گر به وزارت بهداشت است.

وی افزود: سازمان های بیمه گر پولی برای خدماتی که به انها ارائه شده است پرداخت نکرده اند و امید است مشکلات پرستاران برطرف شود تا با انگیزه و پشتکار بیشتر به بیماران خدمت ارائه کنند.