واقعه غدیر یک الگوی حکومت الهی برای کل بشریت تا روز قیامت است

امام جمعه قیدار در دیدار ﻓﺮﻣﺎﻧﺪار خدابنده ﺑﻪ ھﻤﺮاه ﺟﻤﻌﯽ از اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای تامین و اداری این شهرستان با وی که به ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻋﯿﺪ سعید ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ انجام شد گفت:واقعه غدیر یک الگوی حکومت الهی برای کل بشریت تا روز قیامت استبه گزارش اشراق24،امروز ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻋﯿﺪ سعید ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ،ﻓﺮﻣﺎﻧﺪار خدابنده ﺑﻪ ھﻤﺮاه ﺟﻤﻌﯽ از […]

DSCN9723DSCN9720DSCN9715DSCN9714DSCN9713DSCN9711DSCN9710امام جمعه قیدار در دیدار ﻓﺮﻣﺎﻧﺪار خدابنده ﺑﻪ ھﻤﺮاه ﺟﻤﻌﯽ از اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای تامین و اداری این شهرستان با وی که به ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻋﯿﺪ سعید ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ انجام شد گفت:واقعه غدیر یک الگوی حکومت الهی برای کل بشریت تا روز قیامت استبه گزارش اشراق24،امروز ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻋﯿﺪ سعید ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ،ﻓﺮﻣﺎﻧﺪار خدابنده ﺑﻪ ھﻤﺮاه ﺟﻤﻌﯽ از اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای تامین و اداری ﺑﺎ اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ شهر قیدار دﯾﺪار ﮐﺮدﻧﺪ.

باب اله فتحی فرماندار خدابنده در ابتدای این برنامه،ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد:واقعه غدیر بیانگر مردم سالاری و آزادی و رای مستقیم مردم است که مورد تاکید همه پیامبران بویژه حضرت محمد(ص)و حضرت علی(ع) است و غدیر تجلی این امر است.

سپس حجت الاسلام سید علی طالبی به ایراد سخن پرداخت و گفت:واژه غدیر50 بار در روایات اسلامی بکار برده شده است که هر کدام از این ها دریایی از معرفت را در خود جای داده است.

وی ادامه داد:واقعه غدیر یک الگوی حکومت الهی برای کل بشریت تا روز قیامت است واین واقعه دو جنبه دارد یکی مشروعیت که منتسب به خداوند است و دیگری مقبولیت که برگرفته از رای و نظر مردم است که هر دو باید با همدیگر باشد و تنهایی کامل نیست.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه به لطف خداوند ملت ایران بعد از1400سال هنوز همان الگوی حکومت که بر مبنای غدیر بود را انجام می دهند و از این نظر الگو برای دنیا است خاطرنشان کرد:در هر حکومتی باید سه ضلع ول خدا و امام منتسب به او،قوانین عادله و مردم وجود داشته باشد.

طالبی ادامه داد:پیامبر اکرم (ص) در غدیر یک مدل حکومت الهی را به بشریت معرفی کردند و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمودند پس غدیر یک تفکر و جریان است، نشانه و رمزى است از تداوم خط نبوّت تا روز قیامت و غدیر آن نقطه تلاقى رسالت با امامت است و کوثری است که تا پایان هستى جوشش دارد پس غدیر سند و شناسنامه معتبری جهت حقانیت شیعه است.

وی ادامه داد:ولایت همان نعمتى است که حتما از آن سؤال می شود که با آن چگونه رفتار کردید و باید توجه داشته باشیم که ولایت فقیه در عصر غیبت شعبه ای از غدیر خم است و نظام ولایت فقیه از واقعه غدیر لاینفک و جدائی ناپذیر است همان ادله ای که در عصر ارتحال حضرت رسول(ص) اقتضا می‌کرد که هدایت بشریت پس از ایشان به وسیله مقام امامت صورت گیرد و همین ادله اقتضا می‌کند که در عصر غیبت که امام معصوم به صورت آشکار در میان مردم حضور ندارند به وسیله نظام ولایت فقیه جامعه اداره شود.