هوانیروز بیش از ۸۰۰ نوع قطعه مورد نیاز خود را می‌سازد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این‌که «امروز هوانیروز توانسته است بیش از ۸۰۰ نوع قطعه‌ مورد نیاز خود را تهیه کند و به خودکفایی برسد»، گفت: با دستیابی به این موفقیت و دیگر دستاوردها اکنون حدود ۱۰ درصد از میانگین جهانی در رابطه با ادوات پروازی جلوتر هستیم.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین تکریم و معارفه فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: هوانیروز امروز یک الگوی بسیار خوب در عرصه آسمان همیشه نورانی کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این‌که «با مرور سوابق هوانیروز بدون شک به یاد شهدا ارتش می افتیم»، ادامه داد: هوانیروز جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین انقلاب اسلامی در بیعت با امام (ره) و مقتدای انقلاب پیشتازی کرد و یک روز به نام آنها ثبت شده است.پس از آن در عرصه برقراری امنیت، اولین یگانی که بر فراز آسمان برای مقابله با ضد انقلاب حضور پیدا کرد هوانیروز بود. هوانیروز اولین پرنده‌هایی بودند که روی سر دموکرات، کومله، انواع گروهک‌ها حاضر شدند.

وی گفت: پرنده‌های هوانیروز در جنگ تحمیلی و در همه عملیات‌ها به صورت ویژه حضور داشت و شهدای عزیزی این نیرو هر کدام به عظمت یک کشور بودند که توانستند کشورشان را نجات دهند. در جنگ تحمیلی هوانیروز در نقش یک پرنده تیز پرواز تانک و توپ های دشمن را منهدم کرد و در نقش پشتیبانی از رزمندگان در انتقال و جابجایی مهمات و نیرو و در نقش انتقال مجروحین به پشت جبهه، بسیار خوب عمل کرد. یکی از نقش‌های بی‌بدیل هلیکوپترهای هوانیروز این بود که توانست در دوران دفاع مقدس هواپیمای دشمن را در آسمان مورد هدف قرار دهد و سرنگون کند.

فرمانده نیروی زمین ارتش با تاکید بر این‌که « هوانیروز بیش از ۸۰۰ نوع قطعه مورد نیاز خود را می‌سازد»، گفت: بعد از دفاع مقدس ماموریت هوانیروز خاتمه نیافت و هیچ زمانی خاتمه نمی یابد به دلیل این که یک بازوی قدرت پروازی است که هر لحظه باید ماموریت ها را انجام دهد. اگر در نقطه‌ای از این کشور، زلزله‌ای به وقوع بپیوندد مردم نگاهشان به آسمان است که چه زمانی هلیکوپترهای ارتش برای انتقال مصدومان از راه می رسند.

وی با بیان این‌که «امروز هوانیروز سرفراز است»، ادامه داد: در سیلی که طی سال‌های گذشته در چندین استان آمد حضور هوانیروز آنقدر موثر بود که رهبر انقلاب فرمودند در موضوع سیل ارتش جلوتر از ستاد بحران مستقر شد که این به دلیل تلاش های هوانیروز بوده است. همچنین در حوادث سیاسی کشور و در انتخاباتی که تاکنون برگزار شده هوانیروز خوش درخشیده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «امروز هوانیروز متفاوت از هوانیروز چند سال گذشته است»، گفت: هوانیروز امروز با تکیه بر همان بنای محکمی که پیشکسوتان بنا گذاشته‌اند و با وجود فرماندهانی مانند امیرقربانی به پیشرفت های خوبی دست یافته و توانسته است بیش از ۸۰۰ نوع قطعه مورد احتیاج خود را تهیه کند و به خودکفایی برسد و امروز نزدیک به ۱۰ درصد از میانگین جهانی برای ادوات پروازی جلوتر هستیم. امروز دانشمندان هوانیروز  با ساخت دوربین های پیشرفتفته  شب را برای خود به روز تبدیل کرده است. روز و شب برای هوانیروز تفاوتی ندارد که این اتفاقات مبارک به وسیله نیروی انسانی ولایی، با بصیرت و معرفت و دانشمند کشورمان اتفاق افتاده است.