همه نقشه‌های دشمن اسرائیلی در غزه به شکست انجامیده است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یکشنبه شب در سخنانی، گفت: همه نقشه‌های دشمن اسرائیلی در غزه به شکست انجامیده است.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از خبرگزاری سما فلسطین، اسماعیل هنیه در سخنانی گفت: دشمن به بزرگترین جنایت قرن ادامه می‌دهد و دیر یا زود تقاص جنایات خود را خواهد داد.

وی افزود: هفتم اکتبر نقطه عطفی در تاریخ مساله فلسطین است زیرا با وجود تلاش کشورهای استعمارگر برای به فراموشی سپردن این مساله، هفتم اکتبر آن را به صدر رخدادهای جهانی بازگرداند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ما در جریان مذاکرات پنج اصل را تعیین کردیم که شامل آتش بس همه جانبه، پایان جنگ، عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه، بازگشت آوارگان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه است.

هنیه در ادامه با بیان اینکه در هر توافقی باید توقف جنگ و خروج کامل ارتش (رژیم) اسرائیل از نوار غزه گنجانده شود، گفت: به دنبال توافق خوبی برای تبادل اسرا با آنها هستیم درحالیکه دشمن تاکنون حاضر نشده است ضمانت‌های واضحی در موضوع آتش‌بس بدهد.

وی همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی اسرای خود و سپس آغاز مجدد جنگ علیه نوار غزه است، افزود: دشمن در خصوص خروج کامل نیروهای ارتش خود از غزه هیچ تعهدی نمی‌دهد و به جای آن، درباره استقرار مجدد نیروهای خود در نوار غزه سخن می‌گوید.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن از امتیازدهی منطقی در موضوع مبادله اسرا طفره می‌رود، گفت: ما تعامل مثبت و مسئولانه در روند مذاکرات داشتیم و به توافق فراگیر در سه مرحله پشت سر هم با ضمانت‌های بین‌المللی پایبند بودیم.

وی افزود: دشمن اسرائیلی مسئول عدم دستیابی به توافق است و ما از دستیابی به توافقی که اصول و شروط تعریف شده ما را محقق کند، استقبال می‌کنیم.

هنیه همچنین با بیان اینکه، دشمن می‌خواهد در محور الشهدا بماند و نوار غزه را به دو بخش تقسیم کند، گفت: اگر موضع روشنی در رابطه با توقف جنگ و بازگشت آوارگان دریافت کنیم، در رابطه با موضوع اسرا هم نرمش و انعطاف خواهیم داشت.

این رهبر حماس در ادامه با تاکید براینکه دشمن در سایه پایداری حماسی مردم غزه نخواهد توانست به اهداف خود در این باریکه دست یابد، افزود: مردم ما با وجود شهادت و مجروح و مفقود شدن هزاران نفر در این سرزمین باقی خواهند ماند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حتی یک اسیر خود را آزاد نکرده و با وجود تمامی کشتارها و جنایات، نمی‌تواند بدون رسیدن به توافق یک اسیر را آزاد کند، گفت: پیگیر سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین هستیم و بیش از هر وقت دیگری بر وحدت ملت و سازماندهی آن مصمم هستیم.

هنیه در ادامه افزود: برآوردهای سیاسی را در مورد پایان اشغالگری در کرانه باختری و غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس انجام دادیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: به دنبال سر و سامان دادن به امور از طریق توافق بر سر تشکیل دولت وفاق با وظایف و مسئولیت‌های محدود و موقت تا زمان برگزاری انتخابات هستیم و به همه جبهه‌های مقاومت که حامی و پشتیبان ملت و مقاومت ما بودند، درود می‌فرستم.