زنان نقش کلیدی برای مشارکت در بازسازی جامعه دارند/همایش”نهضت دختران ما زنده ایم “در خدابنده برگزار شد+تصاویر

فرمانده سپاه خدابنده در همایش عفاف و حجاب با عنوان”نهضت دختران ما زنده ایم”که در سالن ورزشی شهید بهشتی شهر قیدار برگزار شد گفت: امروز زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند و با حضور بیشتر در اجتماع، نقش اساسی و کلیدی خود را برای مشارکت در بازسازی جامعه نشان دهند.به گزارش اشراق۲۴،به مناسبت […]

DSCN7235DSCN7233DSCN7221DSCN7218DSCN7215DSCN7212DSCN7207DSCN7206DSCN7203DSCN7202DSCN7201فرمانده سپاه خدابنده در همایش عفاف و حجاب با عنوان”نهضت دختران ما زنده ایم”که در سالن ورزشی شهید بهشتی شهر قیدار برگزار شد گفت: امروز زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند و با حضور بیشتر در اجتماع، نقش اساسی و کلیدی خود را برای مشارکت در بازسازی جامعه نشان دهند.به گزارش اشراق۲۴،به مناسبت دهه کرامت،همایش عفاف و حجاب با عنوان”نهضت دختران ما زنده ایم”در سالن ورزشی شهید بهشتی شهر قیدار با حضور حجت الاسلام اصلانی امام جمعه شهر سجاس،ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه و بدرلو رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده برگزار شد.

در ابتدا ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده با اشاره به نامگذاری فاصله سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت؛ اظهار داشت: این دهه فرصت مغتنمی است تا از زوایای مختلف به زندگی حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) در زندگی خود توجه داشته باشیم و بتوانیم ارتباط عملی با الگوهای دینی برقرار سازیم.

وی افزود: دختران جامعه ما از جهات زیادی از بهترین دختران دنیا محسوب می شوند و با توجه به کار و تلاش و محاسن اخلاقی و استعدادی که دارند, توانسته اند در بسیاری از زمینه ها موفقیت های خوبی کسب نمایند و توانمندی های خود را نشان دهند.

فرمانده سپاه خدابنده  ادامه راه ائمه اطهار و حضرت معصومه(س) و پیروی از منویات آنها را در داشتن جامعه ای سالم، مهم و مؤثر دانست و گفت: دختران و بانوان در جامعه ما در عرصه های مختلف، استعداد و توان بالای خود را نشان داده اند و ثابت کرده اند که می توانند  نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند و با حضور بیشتر در اجتماع، نقش اساسی و کلیدی خود را برای مشارکت در بازسازی جامعه نشان دهند.

در ادامه حجت الاسلام اصلانی امام جمعه شهر سجاس به ایراد سخن پرداخت و گفت: دین اسلام اهمیت زیادی برای نقش زنان در جامعه قائل است و از آنجا که زنان در قبل از اسلام و در دوران جاهلیت در انزوا، تحقیر و محرومیت قرار داشتند با ظهور اسلام، حقوق و جایگاه ویژه آنها و در بعضی جاها برتری های آنان مشخص شد.

وی وظیفه شناسی زنان در انجام پستهای کلیدی و مدیریتی را از دلایل موفقیت آنان دانست و گفت: البته هنوز محدودیت هایی وجود دارد ولی با حرکت های بسیار خوبی که شروع شده امیدواریم دختران ما در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و آموزشی بیش از گذشته شایستگی های خود را نشان دهند.

امام جمعه سجاس ادامه داد: دختران ما در روستاها جهت بهره مندی از حقوق خود نیاز بیشتری به برنامه های فرهنگی و اموزشی دارند و انتظار بر این است که مسئولین در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم از دختران ورزشکار نمونه شهرستان خدابنده تجلیل شد.