هدف و انگیزه ام برای حفظ قرآن برآورده کردن مطالبه رهبری بود/آشنایی با اولین حافظ کل قران شهرستان خدابنده

خلیلی اولین حافظ کل قران در شهرستان خدابنده گفت: هدف و انگیزه ام برای حفظ قرآن برآورده کردن مطالبه رهبری بود و دیگر این که می خواستم زندگی ام رنگ و بوی خدائی بگیرد و بنده خوبی برای حق تعالی باشم و و با اخلاق و رفتارم بر روی دیگران تاثیر بگذارم. حسن خلیلی اولین […]

DSCN6673خلیلی اولین حافظ کل قران در شهرستان خدابنده گفت: هدف و انگیزه ام برای حفظ قرآن برآورده کردن مطالبه رهبری بود و دیگر این که می خواستم زندگی ام رنگ و بوی خدائی بگیرد و بنده خوبی برای حق تعالی باشم و و با اخلاق و رفتارم بر روی دیگران تاثیر بگذارم.

حسن خلیلی اولین حافظ کل قران در  بین برادران شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: 16سال دارم و درکلاس دوم تجربی در مدرسه خاتم الانبیاء شهر قیدار مشغول به تحصیل هستم.

وی افزود: از شش سالگی وارد جامعة القرآن الکریم شهر قیدار شدم و دوره های رو خوانی و روان خوانی و تجوید را پشت سر گذاشتم و از10سالگی حفظ قران را شروع کردم و در 14 سالگی حافظ کل قرآن شدم.

خلیلی ادامه داد: هدف و انگیزه ام برای حفظ قرآن برآورده کردن مطالبه رهبری بود که فرمودند” ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم” و دیگر این که می خواستم زندگی ام رنگ و بوی خدائی بگیرد و بنده خوبی برای حق تعالی باشم و با اخلاق و رفتارم بر روی دیگران تاثیر بگذارم.

وی افزود: به هم سن و سال های خودم پیش نهاد می کنم که وارد عرصه حفظ قرآن شوند چون که این امر معنوی دارای آثار و برکات بی شماری است.

خلیلی گفت: کار حفظ قرآن مشکل است و خانواده باید در این زمینه کمک کنند تا محیط امن و آرامی را برای حافظ قرآن فراهم کنند تا تمرکز بیشتری داشته باشد و چه شب هایی که من بیدار می ماندم تا قرآن را حفظ کنم.

وی ادامه داد: پدر و مادرم مشوق اصلی من بودند و سپس مربیان جامعة القرآن خانم محمدی مدیر موسسه و خانم فیضی یکی از مربیان خوب این موسسه بنده را راهنمایی و هدایت کردند.

خلیلی افزود: از شیرین ترین خاطراتم درباره حفظ قرآن این بود که برای حفظ هر جزء از قرآن جشنی در موسسه جامعة القران برپا می شد و این کار بسیار برای من لذت بخش بود و به من انگیزه بیشتری برای ادامه کار می داد.

وی ادامه داد: چهار سال کار حفظ قرآن طول کشید و پس از آن برای تسلط و تثبیت به کلاس رفتن ادامه دادم ودر حال حاضر نزدیک یک سال است که کار ترجمه قرآن را آغاز کرده ام.

حافظ کل قرآن قیداری ادامه داد: در مسابقات قرآنی استان زنجان و شهرستان خدابنده مقام های اول و دوم را کسب کرده ام و در سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه حفظ بین المللی قرآن به سه زبان فارسی،عربی و انگلیسی از جامعة القرآن قم شدم.

وی افزود: یکی از مزایای حفظ کل قرآن این است که بنده امسال توانستم در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآنی شرکت کنم و در صورت قبولی در آزمون کتبی و شفاهی می توانم مدرک آن را بدون تحصیل در دانشگاه دریافت کنم.

خلیلی درباره تاثیر خود بر روی دیگران اضافه کرد: برادر کوچکترم که هشت ساله است از من تاثیر گرفته است و سه جزء قرآن را حفظ کرده است و همچنین همه کادر آموزشی مدرسه مان از من راضی هستند و بنده را به عنوان الگو در اخلاق و رفتار برای دانش آموزان مثال می زنند.