مرکز آموزش فنی و حرفه ای،نقطه آغاز اشتغال است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خدابنده ادامه داد: نقطه آغاز اشتغال اینجاست و هرکس که علاقمند به حوزه اشتغال است ولی مهارتی بلد نیست می تواند به مرکز فنی و حرفه ای مراجعه کند و آموزش های لازم را ببیند.

جعفر محمدی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: در سال جاری برای پنجمین سال متوالی مهارت آموخته کارآفرین برتر کشوری از مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خدابنده انتخاب شد که نشان دهنده تاثیر آموزشها بر اشتغال است .

وی افزود: همچنین در سالجاری این مرکز به عنوان دستگاه برتر در حوزه غنی سازی اوقات فراغت انتخاب شد و همچنین در سال جاری مهارت آموخته آموزشگاه ریحان قیدار موفق به کسب مدال برنز دومین دوره مسابقات ملی مهارت در نان های حجیم و نیمه حجیم شد و همچنین مهارت آموخته این مرکز به عنوان جوان برتر در حوزه کارآفرینی و اشتغال در شهرستان خدابنده انتخاب و معرفی شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خدابنده ادامه داد: نقطه آغاز اشتغال اینجاست و هرکس که علاقمند به حوزه اشتغال است ولی مهارتی بلد نیست می تواند به مرکز فنی و حرفه ای مراجعه کند و آموزش های لازم را ببیند.

وی افزود: در چند سال اخیر تجهیزاتی با حمایت مسئولین به این مرکز اضافه شده است که عبارتند از تجهیزات آموزشی تعمیر لوازم خانگی , تعمیر موبایل , نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی , یک دستگاه خودرو زنده پژو206 , یک دستگاه خودرو زنده چری , موتور و گیربکس خودرو تیبا , یک دستگاه تراکتور فرگوسن , سه دستگاه تراشکاری ,  بیش از 90 درصد تجهیزات کارگاه تعمیر پکیج , آبگرمکن و تعمیر وسایل گاز سوز , چندین دستگاه چرخ خیاطی صنعتی , چندین دستگاه کامپیوتر . نیروگاه خورشیدی 10 کیلو وات برای تولید برق و استفاده آموزشی در مرکز نصب و راه اندازی شد و نیز بخشی از درب و پنجره های آهنی مرکز با درب و پنجره های جداره تعویض شد.

محمدی اضافه کرد: دو مرکز کارآموزی بین کارگاهی در شرکت سیمان زنجان و آریارنگ درخشان راه اندازی شد و یک مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی قیدار نیز افتتاح و آبرو سقف های شیروانی و سقف کاذب کارگاههای آموزشی اجرا شد و شرکت ژیوار با تولید سرکه بالزامیک در قالب اجاره در مرکز افتتاح شده است.

وی افزود: با توجه به رشد و تغییرات روزافزون تکنولوژی،مرکز فنی و حرفه ای خدابنده جوابگوی نیاز مهارتی مردم نبوده و نیازمند حمایت های بی دریغ دولتمردان و خیرین است و اگر نیکوکاران در این حوزه وارد شوند و هر ریالی که در این حوزه هزینه کنند یا به عبارت بهتر هر ریالی که در این حوزه سرمایه گذاری کنند به همان نسبت از آسیب های اجتماعی از جمله سرقت , طلاق , اعتیاد  و … کاسته خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر در کنار تخصیص اعتبارهای مالی به پروژه ها ی عمرانی، بخشی از آن اعتبار به تربیت نیروی انسانی ماهر انجام دهنده آن پروژه عمرانی تخصیص یابد مطمنا نتیجه بهتری خواهیم گرفت .