منفعت‌طلبی یکی از موانع تحقق اهداف است

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: منفعت‌طلبی یکی از موانع تحقق اهداف است. به گزارش نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی اکبر بیگدلو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با توصیه خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: جا دارد در این مسیر تا آنجا که توان داریم تلاش کرده […]

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: منفعت‌طلبی یکی از موانع تحقق اهداف است.

به گزارش نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی اکبر بیگدلو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با توصیه خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: جا دارد در این مسیر تا آنجا که توان داریم تلاش کرده و کار شود، چرا که این تلاش‌ها در لحظات حساس به درد انسان می‌شود.

وی به آغاز اعتکاف از فردا و هفدهمین سالگرد اجرای فراگیر این فریضه در کشور اشاره و تصریح کرد: لازم است، در اجرای این فریضه دقت و ملاحظاتی انجام شود تا مانع بروز مشکلات پیش روی انجام اعمال متذکر شده در این ایام شود.

امام جمعه موقت قیدار با تاکید بر ارج و قرب انجام اعمال توصیه شده در ماه رجب گفت: نتیجه عمل به این توصیه‌ها در ماه‌ها بعدی مشخص می‌شود.

بیگدلو با اشاره به قرار گرفتن در ایام تعطیلات گفت: مسؤولان برگزاری اعتکاف سخت‌گیری در مورد متقاضیان حضور در اعتکاف را نداشته باشند، منتهی مراجعه باید قبل از اذان صبح روز ۱۳ رجب انجام شود.

وی با تاکید بر افزایش علاقه‌مندی به انجام اعتکاف بعد از انقلاب گفت: حدود یک میلیون نفر در این فریضه الهی مشارکت می‌کنند که از برکات استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت قیدار به در پیش بودن روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در این روز بیش از ۹۸ درصد از مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

بیگدلو با تاکید بر بی‌نظیر بودن استقرار چنین نظامی در تاریخ اسلام گفت: این نظام با مشارکت بالای مردم و با هدف اجرای شریعت برپا شده است.

وی به در پیش بودن ۱۵ رجب، سالروز شهادت حضرت زینب (س) همزمان با آخرین روز اعتکاف اشاره کرد و افزود: حضرت زینب نقش مهمی در انتقال پیام عاشورا ایفا کرده است.

امام جمعه موقت قیدار تغییر قبله مسلمانان را نوعی استقلال دین دانست و افزود: تغییر قبله مسلمانان در مسجدی که الان به نام ذوقبلتین معروف است،  انجام شده است.

بیگدلو به شعار سال انتخاب شده برای سال توسط مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: شعار انتخاب شده برای سال و همچنین بیانات معظم‌له، بیانگر استقلال کشور ما است.

وی فضای رسانه‌ای موجود در کشور را بیانگر آزادی موجود در کشور دانست و تصریح کرد: کسانی که حرف از نبود آزادی در کشور می‌زنند به دنبال مسائل دیگری هستند.

امام جمعه موقت قیدار با تاکید بر تقویت اعتماد به نفس در بین ملت ایران گفت: برخی از مشکلات به دلیل عدم به کارگیری افراد متعهد در صنایع به وجود آمده است.

بیگدلو منفعت‌طلبی را از دیگر موانع تحقق اهداف دانست و گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی هر چند رعایت عدالت پیشرفت کرده ولی هنوز به هدف مورد نظر نرسیده است.

وی عدم باور به توانایی ایستادگی روی پای خود را از تاکیدات مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: این موضوع از موانع تحقق برخی از اهداف تبیین شده در کشور است.

امام جمعه موقت قیدار با تاکید بر بالا رفتن کیفیت کالای تولیدی در کشور گفت: اما باید متوجه بود که کشورهایی که در حال حاضر توسعه یافته هستند با استفاده از تولید داخلی به ارتقای کیفیت آن کمک کرده‌اند بنابراین ما هم باید با استفاده از این شیوه به اقتصاد کشور خود کمک کنیم.